Certifikace pro sériové letouny Boeing završila vývoj, na kterém experti brněnského výzkumného a vývojového centra Honeywell pracovali zhruba čtyři roky.

„Černá skříňka díky propojení se sítí Inmarsat a jinými satelitní sítěmi umožní leteckým společnostem mít okamžitý přehled o stavu letounu a dění v kokpitu. Honeywell má v Brně k dispozici přímé propojení se sítí Inmarsat k testování novinek,“ popisuje mluvčí Honeywell Petra Pacáková.

Neustále dostupná data

Zařízení také vyhovuje nejnovějším předpisům Evropské agentury pro bezpečnost letectví na minimálně 25 hodinový zpětný záznam.

Ředitel českého zastoupení Anytime carsharing Milan Beutl.
Šéf carsharingové společnosti v Brně o sdílení aut: Ekologii v tom nehledejte

„Nový záznamník a zapisovač přináší aerolinkám řadu výhod. Díky neustálému spojení se zemí mají provozovatelé letadel další zdroj sběru dat. Mohou tak zefektivnit jejich údržbu a výkon. Pomocí HCR-25 jsou okamžitě dostupná všechna data, přenáší se v reálném čase a jsou tak k dispozici pro interní analýzy. HCR-25 například okamžitě pozná tzv. hard landing a dopravce může okamžitě reagovat předepsanou prohlídkou letadla. V případě nehody pak jsou všechna data okamžitě k dispozici. To může například zrychlit vyšetřování a pomoci zabránit dalším podobným nehodám,“ vysvětluje Tomáš Král, vedoucí oddělení Recorders společnosti Honeywell Technology Solutions Czech Republic.

Nové instalace i snadný upgrade

Brněnský tým vedle vývoje rekordéru a příslušného softwaru pracuje také na infrastruktuře, která se skládá z cloudových serverů, kde se data z letadel ukládají, analyzují a dál zpracovávají. „Budeme se věnovat především úpravám HCR-25 podle požadavků jednotlivých zákazníků. Aktuálně připravujeme systém nabídek, který aerolinkám například umožní zvolit si, kam se budou data přenášet a jak se budou zpracovávat,“ dodává Tomáš Král.