Přesnou výši však vzhledem k aktuálně probíhajícím diskusím neuvedli. Brněnský radní pro oblast majetku Jiří Oliva Deníku řekl, že by vyjednávání mohlo být uzavřené do poloviny příštího roku. Nový stavební superúřad ale v budově České pošty v Orlí ulici začne fungovat již od letošního července.

Na přibližně první rok a půl provozu proto představitelé města počítají s pronájmem domu od České pošty. Postupné stěhování nejspíš začne už v dubnu. „Vzhledem k tomu, že tam od prvního července musíme zahájit ostrý provoz, potřebujeme alespoň tři měsíce k tomu, aby tam dělníci připravili kabeláž, rozvody internetu, vymalovali a podobně,“ vysvětlil radní pro oblast majetku Jiří Oliva.

Betonování mostu na Tomkově náměstí v Brně o posledním lednovém víkendu.
Omezení provozu na brněnském Tomkově náměstí. Budou betonovat další most VMO

Už ve čtvrtek začne v budově v Orlí ulici nový ruch. Na místo se totiž po několika měsících vrátí pobočka České pošty. Jedna z největších filiálek pošty v centru města skončila loni poté, co ji nahradila menší pobočka ve Velkém Špalíčku. Kvůli nedostatečné kapacitě pro ukládání balíků se však vedení státní firmy rozhodlo provoz vrátit zpět na původní místo. V budově na Orlí navíc přibude jedna přepážka.

Pro většinu prostor rozsáhlé nemovitosti však pošta využití nemá. Rozhodla se ji proto nabídnout magistrátu, který zmínil možnost využití místa pro potřeby budoucího stavebního superúřadu. „Cena při prodeji nemovitostí v majetku České pošty se vždy tvoří na základě znaleckého posudku. V případě budovy v Orlí ulici v Brně se cena pohybuje v nižších stovkách milionů korun,“ vyčíslil mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.

Časem bude z chátrajícího domu seniorské bydlení.
Jizva na tváři brněnských Židenic. Dům hrůzy začnou letos opravovat

Kanceláře v budově obsadí více než dvě stovky zaměstnanců magistrátu. V budoucnu město do domu přesune nejen stavební úřad, ale rovněž všechny odbory, které s řešením problematiky souvisejí. Pobočku České pošty plánuje vedení města v budově ponechat. Zatím ale neví, zda formou klasické filiálky, nebo jako takzvanou poštu Partner.

„V případě pošty Partner jdou běžné provozní náklady na vrub provozovatele a Česká pošta provozovateli vyplácí sjednanou odměnu, jejíž výši ovlivňuje několik různých faktorů,“ upřesnil mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.

Výmoly v Brněnské ulici v Modřicích. Fotografie jsou z 24. ledna.
Silnice v Modřicích je opět plná děr. Opravy za sto tisíc nevydržely ani měsíc

Palčivým problémem je však v lokalitě parkování. Zatímco je dostupnost hromadnou dopravou na blízké Malinovského náměstí velmi dobrá, autem se do centra Brna každý nedostane. „Nevím, co budou dělat důchodci, když je někdo přiveze autem,“ naříkal třeba penzista Radoslav Kyncl.

Brněnský radní pro majetek Jiří Oliva připustil, že jsou zhoršené parkovací možnosti určitou daní za umístění v nejužším centru Brna. „Když fungovala pošta, taky se tam lidé zvládli dopravit. „Máme fantastickou hromadnou dopravu. Možnosti parkování ale budeme řešit s ohledem na možnosti, kterými aktuálně disponujeme,“ ujistil Oliva.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Richard Krajčo a orchestr ze Stardance: lidé protancovali noc na Plese jako Brno

Zdroj: Deník/Sabir Agalarov