Starobrno Medium je nepasterizovaný světlý ležák s bohatou pěnou, jemně chmelovou chutí a dokonalým řízem. Vyrábí se z nejkvalitnějších surovin, chmele z žatecké oblasti a moravského sladu z Hané.
„Zlatého ocenění Média z Českého piva si vážíme a máme z něj v pivovaru radost, protože jde o prestižní ocenění. Medium si naši pivaři velmi žádají, a proto ho vaříme opravdu desítky let,“ komentoval úspěch vrchní sládek pivovaru Starobrno Jiří Brňovják.
Pivu Starobrno Medium se na Českém pivu historicky velmi dobře daří.
„Medium skórovalo už po osmé. První místo stejně jako letos mu patřilo v roce 2007, na stříbrné příčce se umístilo v letech 2012, 2013 a 2017 a bronz získalo v roce 2005, 2011 a 2014. V roce 2021 se Starobrno soutěže nezúčastnilo kvůli epidemii covidu,“ uvedl Jiří Brňovják.
Jednokolová soutěž České pivo, kterou každoročně vyhlašuje Český svaz pivovarů a sladoven, se konala už po dvaadvacáté. Letos se jí zúčastnilo celkem 27 pivovarů, které přihlásily 101 piv.
Jednotlivé vzorky piva degustovala porota, složená z pivovarníků, zástupců Státní zemědělské a potravinářské inspekce i odborníků z Chmelařského institutu. Degustátoři hodnotili vzhled, barvu, chuť, vůni i texturu jednotlivých přihlášených piv. Soutěžilo se celkem v šesti kategoriích, přičemž porota ocenila celkem šest piv v každé z nich.
Pivovar Starobrno na Starém Brně letos slaví velké výročí: 150 let od svého vzniku. Dnes jde o moderní pivovar, který zachovává tradiční výrobní postupy a používá ty nejlepší moravské a české suroviny. Portfolio starobrněnských piv zahrnuje světlé výčepní pivo Staré Brno, nejpopulárnější jedenáctku Medium a ležák Bitr. Ten vznikl v roce 2020 na přání pivařů a stal se vůbec nejvíc hořkým pivem v historii Starobrna. Neodmyslitelnou velikonoční tradicí se stalo Zelené pivo, čepované na Zelený čtvrtek. Od roku 2012 nabízí značka svým spotřebitelům nepasterizovanou podobu svých klíčových produktů. Značce Starobrno se pravidelně daří umisťovat na předních příčkách v degustačních soutěžích.