Její stavba trvala osm měsíců a stála šedesát milionů korun, nemocnice hradila víc než polovinu. „A o její vyhotovení jsme se snažili pět let. Hlavním účelem bylo urychlit transport na životě ohrožených pacientů. U starého pozemního heliportu je například lékaři převáželi nezastřešenou částí nemocnice," popsal ředitel zařízení Roman Kraus.

Pozemní heliport taky v noci nebyl dostatečně osvětlený, a tak tam vrtulníky často nemohly přistát. Proto ho nemocnice zrušila a postavila úplně nový. „Má nosnost 6,4 tuny. I proto tam mohou přistávat třeba vojenské vrtulníky, například v případě nějaké větší havárie," upozornil náměstek Fakultní nemocnice Brno Karel Široký. Jak dodal, podobná stavba v České republice dosud nikde není.

Kromě toho má nemocnice stále i druhý heliport na střeše nemocniční budovy. Tam ale často vanou silné větry. I proto si nový heliport po zkušebním provozu pochvalují také piloti. „Má větší nosnost než střecha nemocniční budovy a můžeme také sami nově ovládat intenzitu osvětlení přistávací plochy," zhodnotil pilot Zdeněk Wlasák, který si ve středu zkusil na heliportu oficiální přistání.

Heliport tvoří kromě samotné přistávací plochy také spojovací koridor a zastřešení vstupu urgentního příjmu. Je válcovitého tvaru a spotřebovalo se na něj okolo pěti tisíc tun betonu.

Kromě nového heliportu se teď nemocnice pyšní také parkovištěm pro šestašedesát aut. „Tato místa jsou určená především pro naše sanitky. Budou parkovat právě ve vnitřní spirále pod heliportem," doplnila mluvčí nemocnice Anna Mrázová.