Podle něj se stává často, že lidé oslovují revizory i po jejich službě. „Cestující hlavně chtějí vědět, že jsou jejich jízdenky v pořádku,“ vysvětluje. Kdo si s novým druhem jízdenek neví rady, tomu Bohuslav spolu s dalšími kolegy v kontaktním centru dopravního podniku v Novobranské ulici poradí. „Vysvětlujeme vše po jednotlivých krocích. V zásadě k nám chodí dva typy zákazníků. Jedni, kteří dorazí s platební kartou a chtějí si elektronickou jízdenku pořídit, a druzí, kteří se už snažili s e-shopem popasovat, ale někde udělali chybu,“ uvádí Bohuslav.

Častá je podle něj například záměna čísla popisného a orientačního. „Někteří zákazníci z malých obcí mimo Brno zde vlastní nemovitost. Platí za odpad, a mají tak nárok na dotaci na jízdné. S vyplněním názvu ulice ale mívají problémy,“ sděluje další častou chybu.

Pro registraci v e-shopu musí mít zákazníci platnou kartu. „Mohou si později přeregistrovat kupon ze své bankovní karty například na anonymní. Ne všichni to ale udělají dobře a pak mají problémy při kontrole,“ upozorňuje bývalý revizor.

Jiný problém mívají například starší zákazníci. „Ještě v prosinci k nám přišel pán, který neměl kartu, bankovní účet, a tím pádem ani internetové bankovnictví. Poradili jsme mu, co vše si musí zařídit. Přišel hned druhý den, vše měl vyřešené a na jeho koupenou kartu jsme mu mohli zaregistrovat roční kupon,“ vypráví o své zkušenosti Bohuslav.

Čtěte také: Měsíc s elektronickými šalinkartami: prodáno přes 19 tisíc kupónů

Reportáž: Zátah revizorů v rozjezdech. Pozvracím vás, hrozil černý pasažér