Jízdenka za sto šedesát korun platí pouze pro spojení Praha hlavní nádraží – Brno hlavní nádráží, a to přes Českou Třebovou. „Volíme vždy tratě, kde nabízíme něco nového nebo vyšší kvalitu služby,“ vysvětluje Vladimír Peléšek, ředitel Odboru produktů a obchodu Českých drah.

Běžná cena rychlíků či vlaků InterCity a EuroCity je pod tři sta dvacet korun, dráhy chtějí, aby si lidé nové vlaky vyzkoušeli. Levnější lístek se prodává pouze na pokladnách obou hlavních nádraží, nedá se předem objednat, ale lze jej koupit jako zpáteční jízdenku a zkombinovat s jízdenkami za nula korun na jízdu pendolínem.

Čtěte: ČD nabídnou část místenek na pendolino bezplatně

Dráhy mají v plánu více podobných slev. „Na jaře chceme dalšími akcemi podpořit regionální dopravu,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Levné jízdné má u zákazníků úspěch a pro České dráhy znamenají z dlouhodobého hlediska zvýšení tržeb. Cesta rychlíkem do Prahy trvá tři a půl hodiny, vlaky EuroCity a InterCity ji zvládnou o hodinu dřív. Autobusy ujedou stejnou trať rovněž za dvě a půl hodiny, lístek stojí okolo dvou stovek korun.

JAROSLAV TYLICH