Zatímco městská firma nově navrhuje zvýšení platů řidičů o tři procenta, odboráři požadují mzdy vyšší o devět procent. „Jednání se zatím jeví jako velmi konstruktivní, s každou další schůzí jsme blíž ke shodě na nějakém kompromisu,“ ujistila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Možnou náhradou za plošný nárůst platů řidičů může být sloučení časových pásem mezd. „Čím víc má řidič odpracovaných let v dopravním podniku, tím vyšší má mzdu. Sloučením pásem se tato praxe zruší. To znamená víc peněz pro řidiče, kteří nejsou v zaměstnání dlouho,“ vysvětlil šéf odborářů Libor Weinstein.

O tom, jak na tento návrh dopravního podniku zareagují, mají odboráři teprve jednat. Už nyní se jim ale nelíbí, že platy neporostou řidičům s dlouhodobou praxí. „Právě zkušenosti mají podle nás značný vliv na kvalitu práce a na základě toho se musí také ocenit,“ upozornil šéf odborářů Weinstein.