„Jakmile se okruh začal stavět, není cesty zpět. Okružní silnice je na všech místech stejně zatížená. Tam, kde jsou už postavené čtyři pruhy, to odpovídá intenzitě dopravy. Ale dvoupruh znamená vždy kritické místo," upozornil mluvčí policistů Pavle Šváb.

Problémy policisté i silničáři očekávají především v místech, kde nové silnice okruhu končí. Tedy v Žabovřeské ulici a na Svatoplukově. „Na těchto místech se auta z tunelů zastaví. Jediné řešení je co nejrychlejší stavba těchto úseků," zdůraznil náměstek primátora pro územní plánování Ladislav Macek.

Podle ředitelky brněnského závodu Ředitelství silnic Věry Hoderové je stavba zmíněných částí okruhu na programu v nejbližších letech. „Do prací na třísetmetrovém úseku pojmenovaném Žabovřeská I se chceme pustit už příští rok," uvedla. Stavba má stát přes tři miliardy a hotová bude v roce 2017. Části Tomkovo náměstí a Rokytova za šest miliard se budou stavět mezi roky 2015 a 2020. Celý okruh má být hotov po roce 2035.

Okruh Brno. Inforgrafika
INFOGRAFIKA:

Dnes se po pěti letech stavby v Brně otevřou Královopolské tunely. Tato část Velkého městského okruhu je nejmodernější a nejdražší dopravní stavbou v Brně. Spolu s přilehlými křižovatkami stála skoro osm a půl miliardy korun. Politici ji slavnostně otevřou před polednem, řidičům bude k dispozici ale nejdřív po osmé večerní.