Dělníci začnou nejprve pracovat v úseku od Dolního nádraží v Křenovicích po Nesovice. „K opravám se později přidají i stavební práce na trati v úseku Brno-Černovice až Blažovice. České dráhy tudíž přistoupily k úplnému vyloučení jízd vlaků na trati 340 od hlavního brněnského nádraží po Nesovice. Dotkne se to tisíců cestujících," sdělila mluvčí českých drah Kateřina Šubová.

Jednou z pravidelných cestujících je například Slavkovanka Anna Häringová. „Do Brna jezdím vlakem třikrát týdně, občas zamířím i opačným směrem na Veselí nad Moravou. Ale když je potřeba trať opravit, nezbývá, než to respektovat," řekla žena.

Mezi Brnem a Nesovicemi budou fungovat tři náhradní autobusové linky. Až do Nesovic bude zajíždět linka A, která nahradí osobní vlaky. „V úseku mezi Slavkovem a Brnem ale bude zrychlená, autobusy pojedou po dálnici D1 a nebudou zastavovat v jiných zastávkách," upřesnila Šubová.

Linka R pak bude jezdit místo spěšných vlaků a zastaví pouze v Brně, Slavkově a Nesovicích. I ta využije dálnici, kterou nyní dělníci opravují. Ve směru na Vyškov je zachovaný pouze jeden jízdní pruh.

Autobusy linek A a R pravděpodobně budou nabírat zpoždění. „Kvůli vysoké intenzitě dopravy v tomto úseku lze očekávat kolony," upozornil mluvčí dálničního ředitelství Jan Rýdl.

Někteří z pravidelných řidičů už proto teď plánují, že raději pojedou objížďkou, aby se vyhnuli koloně. „Dám si pozor na krizové úseky a zvolím jiné trasy. Doufám, že se tak vyhnu dopravnímu kolapsu" vyjádřil se finanční ředitel Hnutí Brontosaurus Josef Dvořáček, který do Brna dojíždí čtyřikrát týdně z Hodonínska.

Zvýšeného provozu se obává také Kristýna Šardická ze Svatobořic-Mistřína. „Určitě bude na silnicích mnohem víc aut a hlavně autobusů. Spoustu silnic v okolí momentálně opravují, takže cesta bude obtížnější. Budu se ale snažit jezdit s rezervou a mimo dopravní špičku," řekla Šardická.

Výlukovou dopravu za opravovanou trať zajistí denně přibližně třicet autobusů. Zastavovat budou v bezprostřední blízkosti vlakových zastávek. Kromě Brna. Tam výlukovou zastávku nahrazující brněnské hlavní nádraží přesunou do Uhelné ulice u výjezdu z Úzké.

Už nyní například ve Slavkově ví, že cesta výlukovými autobusy se protáhne. „Na trase mezi Slavkovem a Brnem se oproti vlakové dopravě předpokládá zpoždění deset až patnáct minut," upřesnila mluvčí Slavkova Veronika Slámová.

Opravy jsou součástí rekonstrukce takzvané Vlárské dráhy mezi Brnem a Uherským Hradištěm. Týká se třiceti kilometrů a bude stát dohromady téměř 1,2 miliardy korun. „Dělníci opraví dvoukolejnou trať, která je v nevyhovujícím stavu" upřesnil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Podle něj se díky opravě zvýší maximální možná rychlost vlaků z osmdesáti na sto kilometrů v hodině.

Vlaky nahradí autobusy.

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE