Náměstek brněnského primátora Martin Ander řekl, že je to potvrzení už nastolené cesty, která má zlepšit možnosti cyklistické dopravy v Brně. „Po vzoru cyklistického pruhu na Nových sadech budeme podobně značit další trasy pro cyklisty třeba v Kounicově ulici, Veveří, na Štefánikově nebo Bratislavské ulici,“ vyjmenoval Ander.

Podotkl, že pro první jmenovanou Kounicovu ulici už je zpracovaná projektová dokumentace a nový pruh se tam objeví už na jaře příštího roku.

Kromě pruhů přímo v cestě bude podle Andera také město pokračovat ve výstavbě oddělených cyklistických stezek. „V první řadě to bude dostavění stezky vedoucí podél pravého břehu Svratky od Heršpické ulice směrem na jih,“ uvedl Ander.

Generel cyklistické dopravy zpracovává mimo návrhu sítě stezek a pruhů pro dopravu na jízdních kolech taky takové věci jako doporučený tvar stojanů na kola a záměr půjčování kol po vzoru evropských měst jako Vídně, francouzského Rennes nebo Amsterodamu. „Stojany se v budoucnu budou stavět ve tvaru obráceného U, tak aby se zámkem dal bez problému zamknout rám kola,“ vysvětlil Ander.

Ander připouští, že systém volného půjčování není otázka příštího roku nebo dvou. „Nejdřív je nutné vytvořit dostatečně hustou síť stezek a vyhrazených pruhů,“ řekl Ander.

Vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko sdělil, že značení pruhů pro cyklisty je až desetinásobně levnější než stavění oddělených stezek. „Šestikilometrový úsek vyjde zhruba na dva a půl milionu korun,“ uvedl Bielko.

Bielko sdělil, že podle návrhu generelu dojde k usměrnění vybraných jednosměrek pro cyklisty. „Jedna z ulic, o které se uvažuje, je Bratislavská. Tady v protisměru jezdí často lidé na jízdních kolech v rozporu se zákonem už teď,“ sdělil Bielko.

Reakce na snahu o vymezovaní prostoru pro cyklisty na silnicích jsou podle Bielka dvojí. „Odmítavé reakce jsou známkou arogance řidičů, ti, kteří respektují všechny druhy dopravy, opatření vítají,“ řekl Bielko.

Jedním z lidí, který schválení cyklogenerelu vítá je Jiří Jedlička z klubu Bicybo Brno. „Je dobře, že se s tím začalo něco dělat. Jedním z největších problémů pro dopravu na kole je napojení východních čtvrtí města na síť cyklistických tras,“ podotkl Jedlička. Povolit průjezd cyklistům v protisměru Bratislavské ulice by podle něj tento problém mohlo vyřešit.

To jak se vedení města o cyklisty zatím staralo, ohodnotí vysvědčením účastníci cyklojízdy, kterou pořádá sdružení Brno na kole. „ vjezd do centra během dne pro cyklisty po čtyřech letech slibů stále není možný, stejně jako chybí bezpečná parkoviště pro kola,“ řekla Marie Lisková ze sdružení.