Proti variantě protínající městskou část radní městské části dlouhodobě bojují. „Od začátku s vedením koridoru přes Bystrc nesouhlasíme. Své připomínky pravidelně předáváme městu. Věříme, že je zohlední,“ uvedl starosta Tomáš Kratochvíl.

Dálnice D43 vedoucí tunelem skrze městskou část je ale podle rozsáhlé studie, kterou nechali představitelé kraje a města zhotovit, tou nejpřívětivější z patnácti původně zvažovaných. „Podobně detailní analýza nemá v České republice obdoby. A její výsledky říkají, že z hlediska dopadu na zdraví lidí a na životní prostředí je vedení tunelem pod Bystrcí tou nejlepší variantou,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro územní plánování Martin Maleček.

S radními městské části se shodne také velká část místních. Vadí jim hlavně dopad na kvalitu života v Bystrci. „Chcete zničit krásnou městskou část s unikátní přehradou, kterou nám závidí celý svět,“ vyčítal politikům například Bystrčan Vladimír Hynek.