„Pokud bylo územní řízení pro obchvat Mikulova dvakrát zrušené za více než jedenáct let, tak jde o úspěch spolků a místních obyvatel, kteří opakovaně upozorňovali, že žádost státního investora má nedostatky a státní úřady rozhodovaly v rozporu se zákonem," řekl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.
Podle spolu Děti Země, který přípravu D52 dlouhodobě kritizuje, se tak příprava dálnice vrací před rok 2005, kdy bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA, hodnotící vlivy na životní prostředí.
Na celý tah od Pohořelic až po rakouskou hranici je zadáno zpracování nové dokumentace EIA. „Oznámení záměru předpokládáme do konce roku, stanovisko EIA pak ve druhé polovině roku 2022," oznámila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. Z tohoto procesu vzejde také varianta přechodu vodní nádrže Nové Mlýny.
Právě úsek D52 přes Nové Mlýny je podle Patrika z Dětí Země nejvíce rizikový. „Je tam v plánu výstavba estakády délky přes dva kilometry, takže prokázat přípustnost jeho vlivů na životní prostředí bude obtížné," míní.
Zástupci Ředitelství silnic a dálnic už dříve Deníku Rovnost sdělili, že varianta estakády v úseku přes Nové Mlýny ještě není definitivní.
Silničáři také nyní opravují část už hotové D52 u Rajhradu na Brněnsku. V úseku mezi devátým a třiadvacátým kilometrem projedou řidiči stále po polovině dálnice. „Oprava povrchu silnice míří do finiše. Stavební práce, včetně demontáže přechodného dopravního značení, dokončíme nejpozději 17. listopadu," informovala Trubelíková.