Státní silničáři v uplynulých dnech také nainstalovali systém mobilního liniového řízení na dálnicích D1 a D2, který má zlepšit těžkou dopravní situaci kolem Brna, kde stavbaři rozšiřují dálnici D1 mezi 194. a 196. kilometrem na šestipruhové uspořádání.
Po celou dobu trvání akce bude mobilní řídící systém fungovat na D1 mezi 178. a 187. kilometrem a před exitem 207 a dále na D2 mezi 11. a 1. kilometrem. Ve všech případech půjde o směr do Brna, tedy směrem k nynější uzavírce. „Zařízení sleduje hustotu, rychlost a četnost dopravního proudu. Z toho vytváří dopravní model a zároveň na LED tabuli nařizuje řidičům konkrétní rychlost jízdy. Pokud ji budou dodržovat, na minimální možnou míru se zmenší pravděpodobnost vzniku delších kolon," vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
K přechodné úpravě provozu dojde i na dálnici D2 v prostoru mimoúrovňové křižovatky Avion, kdy bude před stavbou vyhrazen jeden pruh pro směr na Ostravu a jeden pruh pro směr na Prahu. „I nadále platí, že po celou dobu trvání akce budou řidičům k dispozici dva jízdní pruhy v obou směrech, oproti modernizaci D1 jsou také řidičům k dispozici širší provizorní jízdní pruhy," přiblížil Studecký.
Na změně značení spolupracovalo Ředitelství silnic a dálnic s policisty. Zástupce vedoucího jihomoravských dopravních policistů Lubomír Sedlák je rád, že se změny podařily uskutečnit. „Cílem je působit kladně na plynulost provozu. Zvýší se propustnost a minimalizuje riziko dopravních nehod, jak v uzavírce, tak na příjezdech k uzavírce," řekl Sedlák.
Dopravní policista Sedlák zároveň apeluje na řidiče, aby dál věnovali pozornost silničnímu provozu a dopravě v okolí uzavírky. „A hlavně aby dodržovali bezpečné rozestupy mezi auty, což je základ bezpečné jízdy na dálnici a ještě před příjezdem k uzavírce, než se zastaví doprava, včas vytvářeli záchranářskou uličku, které umožňuje přístup vozů integrovaného záchranného systému k dopravní nehodě," doplnil.
Stavbaři pracují na rozšiřování D1 mezi 194. a 196. kilometrem i o víkendech. „V nočních hodinách se jedná především o návoz zeminy pro rozšíření zemního tělesa a aktuálně budou v nočních hodinách pracovat také na demontáži portálů dopravního značení," sdělil Studecký.
Dálnice D1 v okolí Brna už dlouhodobě kapacitně nedostačuje. Každý den tam projede až osmdesát tisíc aut, což způsobuje pravidelné dopravní problémy i v situaci, kdy je dálnice zcela bez omezení. Právě z tohoto důvodu silničáři přistoupili ke zkapacitnění dálnice.