Po setkání s rakouským ministrem dopravy Norbertem Hoferem ve Vídni to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Nový úsek by se podle Ťoka měl začít stavět v roce 2020. „Dnes máme nově vydané územní rozhodnutí pro obchvat Mikulova na D52, takže můžeme začít vykupovat pozemky a požádat o stavební povolení, abychom mohli začít v roce 2020 stavět,“ dodává ministr s tím, že další úseky z Mikulova směrem do Brna budou navazovat v dalších letech.

Ještě loni ministr dopravy sliboval dolnorakouské hejtmance, že stavět se začne už příští rok. 

Mikulovský starosta Rostislav Koštial je však s termínem zahájení stavby opatrný. „Termín se zase o rok posunul. Donedávna jsme mluvili o roku 2019. Každý odklad je nepříjemná záležitost. Je to ostuda České republiky, že nejsme schopní postavit krátký úsek dálnice,“ řekl Koštial.

Zatímco na české straně se od roku 1996 nekoplo do země. Od tohoto roku je v provozu zatím jediný hotový úsek D52 mezi Pohořelicemi a Brnem.

Na rakouské straně už běží stavba posledního úseku dálnic A5 z Vídně na české hranice, hotovo má být příští rok. Zatím půjde v posledním úseku o dvouproudou silnici. Dostaví ji, až Češi dokoncí svůj úsek. Okolo Mikulova se má sice začít stavět do dvou let, další úseky ale později. Například přemostění nádrže Nové mlýny plánuje ŘSD začít stavět až v roce 2024. Od roku 1996 ale česká strana nepostavila ani kus dálnice, od té doby je v provozu pouze úsek z Brna do Pohořelic. 

Česko a Rakousko chtějí kvůli dálničnímu propojení společnou mezistátní smlouvu. Nepůjde jen o spojení Brno – Vídeň, ale také České Budějovice – Linec. „Jihočeská D3 je v současnosti nejrozestavěnější dálnicí, pokračuje stavba 19 kilometrů dálnice, na kterou navážeme brzy výstavbou dalších bezmála 20 kilometrů. Na hranicích s Rakouskem chceme být v roce 2024,“ říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že nyní probíhají jednání expertů s cílem připravit smlouvu o propojení dálnice D3 s rakouskou S10. Stejně tak je v jednání smlouva o propojení dálnice D52 s rakouskou A5.