Řidiče bude nově varovat mezi stoosmdesátým a 211. kilometrem dálnice před pracemi na silnici či stojícími nebo pomalu jedoucími auty. Ta však musí být vybavená příslušným systémem. Ředitelství silnic a dálnic pracuje s odhady, že do roku 2020 bude v Evropě deset milionů takových aut.

Pilotní provoz chtějí silničáři zahájit na D1 ještě letos. „Práce začaly už loni na podzim,“ uvedl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Náklady na tuto akci jsou takřka osmadvacet milionů korun. Část pokryjí peníze z Evropské unie.

Zda Ředitelství silnic a dálnic osadí chytrý systém i jinam na jihu Moravy, není jasné. „Konkrétní návrhy a postupy nasazení této technologie na základě výsledků z praxe předložíme v roce 2020 k projednání vládě,“ sdělila mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Projekt už od června funguje mezi Mirošovicemi a Rudnou u Prahy.