Vše musí posoudit komise. „Předpokládáme, že finální výběr zhotovitele ze tří přihlášených uchazečů budeme znát v řádu měsíců. Rozhodujícími parametry ve výběru zhotovitele jsou cena, termín dokončení stavby a záruka," upřesnila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Kvůli komplikacím v souvislosti s pandemií koronaviru se stavba prodraží o zhruba dvě stě milionů korun.
Loni na podzim získaly oba úseky, které dělníci postaví dohromady, stavební povolení. Do prací se pustí zřejmě ještě před koncem první poloviny letošního roku.

„Nejprve musí zhotovitel u výjezdu z Husovického tunelu vybudovat provizorní komunikaci, po které odvede dopravu. Dalším klíčovým bodem prací bude zbudování lávky přes řeku Svitavu, která poslouží také k přemístění inženýrských sítí,“ přiblížila už dřív první fázi prací Trubelíková.

Od Husovického tunelu silnice povede po novém mostu přes Svitavu a část maloměřického seřazovacího nádraží až k Rokytově ulici, kde se v budoucnu napojí na tunel vedoucí pod sídlištěm Vinohrady. První auta se po hotové stavbě projedou v roce 2024.

Kvůli očekávaným dopravním komplikacím vybudují dělníci manipulační trať pro trolejbusy v Jedovnické a Bělohorské ulici. Představitelé města si od ní slibují, že po dobu výstavby částí okruhu zajistí obslužnost sídlišť na Vinohradech a v Líšni. Hotová má být ve druhém nebo třetím čtvrtletí letošního roku.

V těchto dnech dělníci startují stavbu druhé části velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici. Kvůli budování tramvajového tunelu začne už od soboty zhruba dvouletá výluka linky 1. Na jaře pak definitivně skončí výstavba tamní první části městského okruhu, přes kterou už řidiči projíždí od loňského 17. prosince.