Kromě nabíjecích stanic v Líšni vzniknou rovněž dvě velká místa pro dobíjení elektrických svozových aut, místa využijí také běžní Brňané.

Rozšíření dobíjecích stanic umožnilo v uplynulém týdnu uzavření memoranda mezi městskou firmou SAKO Brno a developerem CTP. Právě líšeňský administrativní a obchodní park je horkou vodou z výrobny městské společnosti vytápěný již nyní. „Náš areál je v těsné blízkosti líšeňského CTParku a přivést do něho horkou vodu i elektřinu dává smysl. Do budoucna počítáme, že tyto dobíjecí stanice budou napájeny solární energií z fotovoltaických panelů,“ zamyslel se předseda představenstva městské společnosti Filip Leder.

Využít vodík a snížit tak emise oxidu uhličitého je cílem města v následujících letech. V ulicích by se tak postupně mohly objevovat vodíkové autobusy.
Vodíkové autobusy v Brně: v Zetoru představili první prototyp, podívejte se

Dalším bodem se stala spolupráce při výrobě zeleného vodíku pomocí takzvaného elektrolyzéru. Vzniklý vodík později poslouží pro průmyslové využití či jako ekologické palivo pro dopravní infrastrukturu. „Dokážeme vyrábět velké množství energie přímo na území Brna a zde ji hned spotřebovávat. Nemusíme do města žádnou energii složitě dopravovat z jiných měst nebo přes jiné dodavatele. Je to cesta ke skutečné energetické nezávislosti,“ pochvaloval si spolupráci primátorčin náměstek Petr Hladík.