Se zjednosměrněním Obvodové se řidiči setkali už na konci dubna. Tentokrát bude dopravní režim podobný, práce se ale přesunou na druhou polovinu silnice. Objížďka na Bystrc povede po Odbojářské, odkud se řidiči dále napojí na Starou dálnici.

Přístavní ulice bude ve směru k přehradě obousměrně průjezdná, jediné omezení bude platit na této straně křižovatky při výjezdu do Obdovodé, kde je kvůli jednosměrnému provozu přikázaný směr jízdy vlevo.

Práce na přípravě nového semaforu si vyžádaly několikadenní uzavírku pravé strany křižovatky Přístavní a Obvodové ulice ve směru od centra Brna.
PŘEHLEDNĚ: Uzavírky Obvodové v Bystrci? Dvě změny do konce týdne a pak další

Zcela uzavřená ale bude Přístavní ulice na druhé straně křižovatky, u Penny Marketu. Zákazníci obchodu a řidiči jedoucí ze staré Bystrce se na Obvodovou dostanou objížďkou po Živného, Odbojářské a Staré dálnici. „Dopravní omezení jsou nutná z důvodu pokládky obrusné vrstvy na druhé polovině křižovatky. V neděli proběhne finální pokládka povrchů a v pondělí a úterý se situace vrátí do stávající podoby, čistě pro dokončovací práce," upřesnil bystrcký místostarosta Tomáš Jára.

Po víkendu tak budou moct řidiči křižovatkou opět projíždět jedním pruhem v obou směrech a k Brněnské přehradě i naopak budou moct odbočit bez omezení. Stejně tak odbočí z Obvodové k Penny. Nájezd z Přístavní ulice u supermarketu zpět na Obvodovou ale bude uzavřený.

Křižovatku Přístavní a Obvodové ulice jednosměrně uzavřou.
Přestavba křižovatky u Brněnské přehrady: začíná jednosměrná uzavírka Obvodové

Nová křižovatka by měla být hotová v prvním červnovém týdnu, tedy ještě před začátkem ohňostrojového festivalu Ignis Brunensis, kdy bývá úsek nejvíce frenventovaný. O úpravu křižovatky usilovalo vedení Bystrce přes pět let. „Není bezpečná, nevyhovuje intenzitě dopravy a zejména v letní sezóně je problém odbočit doleva na hlavní silnici,“ vysvětlil Jára.

Dělníci do křižovatky zasadí semafor, který bude vybaven kamerami snímajícími provoz ze všech směrů a systémem pouštění jednotlivých směrů tak, aby doprava byla co nejplynulejší.

Na změny se musejí připravit cestující z královopolského nádraží v Brně. Stávající výpravní budovu brzy čeká demolice.
VIDEO: Změny na nádraží v Králově Poli. Naposledy podchodem, pak už přes koleje

Řada bystrckých obyvatel považuje za nejvhodnější řešení kruhový objezd. Ten namísto ponechání křižovatky dříve preferovali rovněž zástupci městské části. Kvůli kapacitnímu posouzení dopravy pro rok 2045 se však řešení ukázalo jako nevyhovující.

Dle dostupných informací z Centra dopravního výzkumu se v okolí křižovatky, včetně prostoru parkoviště před supermarketem, stalo od ledna 2016 do ledna 2021 celkem dvanáct nehod. Za poslední dva roky se staly celkem čtyři nehody přímo v křižovatce nebo před křižovatkou, ve dvou případech šlo o sražení chodce.

Oprava křižovatky je placená převážně z evropských peněz, díky dotačnímu titulu právě na světelné křižovatky. Zadavatelem zpracování dokumentace je Odbor dopravy města Brna na žádost městské části. Zhotovitele vybírala městská společnost Brněnské komunikace, které zároveň stavbu dozorují.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zahrada Arnoldovy vily je otevřená. Nese jména posledních majitelů

Zdroj: Deník/Terezie Heinz