„Nádraží už bylo ve velmi špatném stavu. Srocovali se tady bzdomovci a podobná individua, často tady zasahovala městská policie. Dnes máme moderní budovu, v sousedství autobusový terminál,“ uvedl Šiška.

Modernizace nádraží podle něj může pomoci ke zvýšení počtu cestujících vlakem. „Spousta obyvatel Modřic využívá vlakovou dopravu. Přes město jezdí vlaky do Brna a do Břeclavi, některé končí ve Vranovicích. Ve špičce tudy jezdí co půlhodiny,“ zmínil starosta Modřic.

Modernizace okolní dopravní infrastruktury je podle primátora Petra Vokřála důležitá také pro krajské město Brno. „Věřím, že se zvýší zájem cestování po železnici, což je pro nás důležité, aby Brno nebylo tolik přetížené automobilovou dopravou,“ sdělil Vokřál.

Stavební práce za asi pět a půl milionu korun začaly v říjnu a trvaly do června. „Tato stanice plní důležitou roli v příměstské dopravě. Denně jí projede v průměru tisíc tři sta cestujících, kteří přijíždějí osobními i spěšnými vlaky. Nynější novotou zářící nádraží je pravým opakem dosud šedivé výpravní budovy,“ přiblížil náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro správu majetku Tomáš Drmola.

Rekonstrukce zahrnovala výměnu střechy, zateplení stropní konstrukce, výměnu komínu či opravy okapů. „Budova dostala také novou omítku, vyměnili jsme okna i elektroinstalaci,“ uvedl Drmola.

Letos jde už o třicáté opravené vlakové nádraží v republice, celkem jich železničáři chtějí zmodernizovat osmapadesát.