Před dvanácti lety se ve škole stala ředitelkou. „O šest let sloučením vznikla Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, takže jsem jako ředitelka pokračovala tam," vysvětluje osmapadesátiletá žena.

Kvůli tomu je trochu v nevýhodě. Musí totiž stíhat tři školy v jedné. „Práce je náročná, musím zvládnout vyhlášky a zákony týkající se jednotlivých škol, i skloubit provoz všech dohromady," popisuje Sýsová.

Podle ní je pro tuto práci třeba zcela odlišný přístup. „Především kvůli tomu, že mám před sebou nejenom postižené děti, ale také jejich rodiče," říká Sýsová.

Její školu o prázdninách čeká proměna nová výmalba. „Nápady na vzhled vymýšlejí naše děti. Mají svých trápení dost a barevný svět okolo nich jim život alespoň trochu rozzáří," říká žena.

Všem žákům rozdala omalovánky a nechá je, ať sami navrhnou, jaké barvy se jim líbí.

Dětské návrhy pak překreslí studenti architektury brněnské VUT a projdou konzultací s oftalmologem, aby výmalba odpovídala i potřebám dětí se zrakovou poruchou. „Vesele namalovanou školou budeme všichni nadšeni. Momentálně jsou šedé panelákové budovy trochu depresivní," těší se na proměnu.