Stavět měli začít už před rokem, teprve teď však úřad městské části Brno-střed vydal stavební povolení pro parkoviště a obslužné silnice v areálu.

„Nenašli jsme důvody, které povolení stavby brání,“ potvrdila vedoucí odboru obchodu dopravy a služeb úřadu městské části Alena Hejmalíčková. Dodala, že se proti plánované stavbě nikdo neodvolal. Do konce roku 2015 tak v Heršpické ulici za benzinovou pumpou OMV parkoviště s třiaosmdesáti místy, chodníky a dočasná obslužná silnice. Ta bude v centru sloužit, dokud město nepostaví část velkého městského okruhu mezi Heršpickou a Kšírovou.

Přestože má developerská společnost RLRE Carina Properte stavební povolení na část stavby, bližší informace o záměru, jeho ceně a datu stavby nechce zástupkyně firmy Zuzana Schmidtová prozradit. „Zatím je předčasné o tom mluvit. Stále čekáme alespoň na stavební povolení. To současné je jen dílčí,“ upozornila Schmidtová. Podle původních plánů z roku 2008 přitom společnost měla začít se stavbou už loni a v roce 2011 ji ukončit.

V H-Parku podle plánů investorů vyrostou čtyři stavby. Ve dvou třípatrových domech budou garáže, kanceláře a sklady. Skutečnou dominantu ovšem vytvoří další dvě kancelářské budovy. Ty se budou tyčit do výšky osmnácti pater a devadesáti metrů. Podle předběžného odhadu bude v kancelářích a obchodech centra pracovat zhruba 4800 lidí.

Podle Alexandra Mertla, který pro projekt vypracoval dokumentaci k posouzení vlivů na životní prostředí, centrum do svého okolí výborně zapadne. „Využije se díky němu zanedbaná plocha mezi už postavenými stavbami. Podél Heršpické směrem do centra totiž už stojí několik dalších významných areálů jako třeba Spielberk Office Centre nebo Justiční palác. Navíc se poblíž připravuje přestavba brněnského železničního uzlu,“ připomněl Mertl.

Díky H-Parku tak Brno dostane další část plánovaného Jižního centra, nové moderní čtvrti, jež vyrůstá na jih od centra Brna v místech opuštěných průmyslových či zemědělských areálů. I proto záměr postavit H-Park vítá starosta městské části Brno-střed, pod níž území spadá, Libor Šťástka. „Znamená další rozvoj nejen městské části, ale celého Brna. Území má velký potenciál už proto, že kolem něj vede silnice R52,“ řekl Štástka.

PETR JEŘÁBEK
MARKÉTA FORRÓ