Pro chodce znamená zrušení přechodu přes rozkopanou silnici od Přístavní k protilehlému supermarketu procházku z kopce na tramvajovou zastávku a následně znovu vzhůru k o několik metrů vzdálenější zebře.

„Je to takhle nebezpečné. Motoristé neví, že tamtudy teď budou přecházet chodci a když není provoz, jedou v místě rychle," zamyslel se například Brňan Lubomír Strážnický.

Chodci i řidiči si v křižovatce leckdy usnadňují cestu i navzdory dopravnímu značení. To šoférům zakazuje odbočit při příjezdu od Brna doprava k přehradě.

Při výjezdu z Přístavní pak nesmí zahnout doprava. „Řidiči jedoucí od Brna musí jet nahoru na další křižovatku, otočit se, jet zase zpátky a pak odbočit na Přístavní doleva. Nebo rovnou odbočit doleva, pokud to provoz dovolí, otočit se na parkovišti u Penny a pak jet rovně," popsal dopravní komplikace Strážnický.

Přibude semafor i dopravní ostrůvky

Dělníci v křižovatce Přístavní a Obvodové ulice od minulého týdne opravují povrch silnice, připravují plánovaný semafor a dopravní ostrůvky. Práce jsou rozdělené na dvě etapy.

V první etapě je v Obvodové ve směru od centra uzavřená pravá polovina silnice. „Jedná se o asi dvě stě padesát metrů dlouhý úsek. V obou směrech je jednosměrný provoz, stejně jako při vjezdu a výjezdu z Přístavní do Obvodové," popsala mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Podívejte se, jak v uplynulých dnech rozkvetl Vyškov.
Počasí na Velikonoce: Brno zažije letní teploty přes dvacet stupňů

Podle Strážnického se v místě kvůli opravám dočasně zhoršují kolony aut, které se v křižovatce, kde se dosud šoféři řídili pouze přednostní, tvořily už předtím. „Lidi sem už přestávají jezdit, protože ví, co je čeká. Když je v pracovní dny špička, tak auta kolikrát stojí i u hráze," podotknul muž.

Ve druhé etapě oprav uzavřou silničáři v Obvodové ve směru od centra levou polovinu silnice. Obousměrný provoz v místě zachovají.

Křižovatka není bezpečná

Nejvíc frekventovaná bývá křižovatka zejména v době letních ohňostrojů na Brněnské přehradě, výjimkou nejsou ani poměrně časté nehody v místě.

„O úpravu křižovatky jsme usilovali přes pět let. Není bezpečná, nevyhovuje intenzitě dopravy a zejména v letní sezóně je problém odbočit doleva na hlavní silnici,“ vysvětlil bystrcký místostarosta Tomáš Jára.

Zdroj: Deník/Magdaléna Blažková

Řada bystrckých obyvatel považuje za nejvhodnější řešení kruhový objezd. Ten namísto ponechání křižovatky dříve preferovali rovněž zástupci městské části. Kvůli kapacitnímu posouzení dopravy pro rok 2045 se však řešení ukázalo jako nevyhovující.

Dopravní omezení v souvislosti s opravou povrchu, instalací semaforů a dopravních ostrůvku v křižovatce potrvá nejméně do konce května.