Stavba tramvajové trati, která povede ze zastávky Osová až k Univerzitnímu kampusu a Fakultní nemocnici, už může konečně začít. Její základní kámen v pondělí slavnostně poklepali zástupci města, Ministerstva dopravy i brněnského Dopravního podniku.

Podle primátorky Markéty Vaňkové prodloužení trati výrazně pomůže vytíženosti brněnské dopravy. „Stavba má obrovský přínos pro oblast Starého Lískovce a Bohunic, kam denně cestují například studenti Masarykovy univerzity a zaměstnanci i pacienti Fakultní nemocnice Brno. Tento strategický projekt, který výrazně ulehčí přetížené dopravě ve městě, má naši plnou podporu,“ uvedla.

Město pověřilo stavbou Dopravní podnik. „Jedná se o stavbu, která z pohledu městské hromadné dopravy nemá v novodobých dějinách Brna obdoby. Projekt je unikátní nejen z hlediska rozsahu a charakteru, ale i objemem financí získaných z dotací,“ vysvětlil ředitel Dopravního podniku Miloš Havránek. Na výstavbu se z evropských zdrojů podařilo získat miliardu korun, což je pětaosmdesát procent z celkových nákladů.

Pro Brno jedinečný je fakt, že dvě třetiny téměř kilometrové trasy se budou nacházet v podzemí. Nová trať se odpojí v uzlu Osová, kde povede tunelem pod Mikuláškovým náměstím a vyústí v ulici Netroufalky. Tunel dlouhý 619 metrů povede v hloubce až devíti metrů.

V současnosti ještě probíhají projekční práce a také je třeba zažádat o stavební povolení. „Stavět se začne na jaro příštího roku. V přespříštím roce pak přijde na řadu výstavba zastávek a tramvajové trati. Stavbu dokončíme v roce 2022,“ dodal Havránek. Výstavbu zhotoví firma Firesta a Metrostav.

VERONIKA KUSALÍKOVÁ