Nekvalitní izolace způsobila v tunelu značné problémy. „Proto jsou tam nyní díry a zatéká do něj. Při projíždění lze vidět výtoky podobné krápníkům," uvedla Pošvářová.

Jak Brněnský deník Rovnost informoval už v úterý, nekvalitní zpracování není jediným problémem Královopolských tunelů. Stavba přes kilometr dlouhé spojnice Žabovřesk a Králova Pole stála dvanáct miliard korun. Původní odhad ceny byl přitom třetinový. Případem se proto začali zabývat vyšetřovatelé z protikorupčního útvaru.

Podle Pošvářové při stavbě tunelů nefungoval trojúhelník projektanta, zhotovitele a dozoru. „Každou pozici má zastávat někdo jiný, v praxi to však často nefunguje. Je to problém jak v kontrole, tak v hájení zájmů dané strany," dodala expertka.

Ředitelství silnic a dálnic se k problému odmítlo vyjádřit. „Pokud jde o nekvalitní izolaci, jedná se o názor, který nechci komentovat. Informace o tom, kdo zastával jakou funkci, bych poskytl rád, ale v době policejního vyšetřování nemohu," uvedl mluvčí ředitelství Jan Rýdl.