Kampaň má podle jejího brněnského koordinátora Martina Gillára z Nadace Partnerství jednoduchý cíl. „Má poukázat na to, že kolo je nejen prostředek k trávení volného času, ale ve městě také ideální dopravní prostředek," řekl.
Kromě zaměstnanců chtějí organizátoři motivovat taky firmy. „Skýtá to pro ně mnoho výhod. Například tím podpoří zdravý životní styl svých zaměstnanců a ti pak nebudou tak často nemocní," doplnil koordinátor.
Odměnou cyklistům budou i věcné ceny. Podmínkou je, aby aspoň šestašedesát procent cest do práce podnikl dvou až pětičlenný tým na kole. Ze všech týmů bude vylosovaný jeden vítěz.
Vůbec nejvíc lidí z jedné firmy se do kampaně zapojilo v brněnské společnosti FEI. „Přihlásili jsme se už v roce 2012 a nějak se to chytlo. Letos se zapojí už osmaosmdesát lidí. Tentokrát jim firma přispěje i na dresy," řekla Kateřina Mikulová, která kampaň ve firmě koordinuje.
Kromě příspěvků na oblečení se firmy snaží zaměstnancům vyjít vstříc i jinak. „Před budovou máme spoustu stojanů na kola. Samozřejmost jsou i sprchy a šatny," dodala Mikulová.
Do práce na kole pojedou i zaměstnanci Fakultní nemocnice Brno. „Zaměstnancům platíme startovné. Ve všech nemocnicích mají k dispozici kolárny. Bohunickou dokonce hlídají kamery," řekla mluvčí nemocnice Anna Mrázová.