Kampaně, jejímž cílem je ulevit městu od automobilové dopravy a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy, se Brno účastní od jejího zrodu. Probíhat bude po celý květen. Letos se nově nemusí účastníci přepravovat jen na kole. „Právě možnost registrace pro běžce, chodce, ale i bruslaře, vyznavače skateboardů a vůbec všech šetrných způsobů dopravy je určitě jedním z důvodů, proč je o kampaň vyšší zájem," uvedl mluvčí nadace Partnerství, která akci organizuje, Martin Gillár.

Potřetí se akce účastní také Dušan Hofecira, který to má do práce téměř pět kilometrů. „Často střídám kolo s autem. Kampaň mě motivuje jezdit na kole po celý měsíc," řekl Hofecira. Firmu, v níž pracuje, chce nominovat do kategorie Cyklozaměstnavatel roku. V práci totiž mají k dispozici sprchy a plánují vybudovat i kolárnu. „Zaměstnavatel nás hodně podporuje. V létě dokonce organizuje firemní cyklovýlet," dodal Hofecira.

TOMÁŠ HAVLÍK