Řidiči od soboty místem projíždějí jedním pruhem v každém směru. „Auta poprvé projíždějí po nově vybudované části mostu," zmínil Huryta.

Demontáží provizorního mostu končí také úsekové měření v tomto místě. „V tuto chvíli nevidíme důvod pro to, abychom měřili úsekově rychlost i na novém mostě, kde je situace úplně jiná. Provizorní most byl hlučný a nárazy zejména těžších vozů byly do konstrukce veliké. To byl důvod omezení," reagoval ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Současný dopravní režim potrvá do 18. srpna. „V první etapě bude omezení v celé délce stavby, od 1. srpna pouze na křižovatce Rokytova," uvedl Fiala.

Podle Huryty má nyní zhotovitelská firma dva týdny, aby dělníci dopojili část silnice a čekají také na rekonstrukci kanalizace v Dukelské třídě.

Dva jízdní pruhy v každém směru mají být poté průjezdné do konce kalendářního roku 2023. „Další změna bude na konci roku v rámci Dukelské. Nyní se jednáme, jestli práce uděláme najednou. Kdyby ano, omezení bude pokračovat do února nebo do března. Naší snahou je udělat to co nejrychleji, abychom do konce příštího roku dokončili celou stavbu," řekl Huryta.

Podle Fialy v tuto chvíli vzniká časová analýza průběhu stavby. Zejména z pohledu vlivu takzvané Nové Dukelské, kde rampy vypadají, než bylo původně v plánu a což ovlivnilo délku prací. „Dokončení všech nyní započatých staveb na velkém městském okruhu včetně Tomkova náměstí ale předpokládáme do konce roku 2024," ujistil Fiala.

Stavbaři budou na Tomkově náměstí pracovat i přes zimu. U nosných konstrukcí budou podle Huryty pokračovat, pokud neklesne teplota k pěti stupňům pod nulou. „Práce přes zimu mají svá omezení především v pokládce izolací. Musíme dodržovat technologické postupy. U technologií, které není možné dělat, budeme čekat na vhodné klimatické období, zhruba do března," nastínil zástupce zhotovitelské firmy.