Měsíc a půl museli lidé z Masarykovy čtvrti zkousnoust fakt, že z domu do práce a zpět jezdí dvanáctkou a třináctkou. Dnes se dočkají zase tramvaje číslo čtyři, na kterou jsou léta zvyklí. Oprava křižovatky ulic Joštova a Česká totiž skončila o dva týdny dříve.

„Stavební firma pracovala rychle. Svůj podíl sehrálo také dobré počasí. Oprava nás stála téměř čtyřicet milionů korun,“ řekla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.

Už ve čtvrtek zmizely ploty, kvůli kterým museli lidé křižovatku obcházet až několik desítek metrů. Ulice je upravená a dlažba je výrazně rovnější než byla.
„Když projíždím s kočárkem, tak je to znát. Dříve jsem se s dítětem při přechodu cesty pořádně zapotila, jak jsem musela kočár silně tlačit,“ pochvalovala si mladá maminka Andrea Švábová.

Naopak Josefovi Šplíchalovi vadí, že ulice není dobře uklizená. „Jsem háklivý na nepořádek kolem silnice. Je škoda, že chodníky jsou pomalované růžovými čísli. To není hezké,“ poukázal na nedostatek Šplíchal.

Brňané si ale klidnou jízdu dlouho neužijí. Dopravní podnik se chce do dalších oprav kolejí pustit už v září. Tentokrát se dělníci vrhnou do Rašínovy ulice, ve které jezdí linka číslo čtyři.

Kromě kolejí vymění také kanalizaci a staré podzemní kabely. Až do dubna příštího roku čtyřka nebude jezdit středem města. Do konce října bude mimo provoz také smyčka u Technického muzea.

„Budeme prodlužovat trasu od muzea až k budově chemické fakulty VUT. Lidé si proto musejí vystoupit o jednu zastávku dříve,“ řekl vedoucí dopravního odboru brněnské městské dopravy Jan Seitl.

Příští léto Brňané zažijí podobné zmatky jako letos. Sbíječky by měly rachotit v Husově ulici. „Bude to obrovská rekonstrukce. Vymění se vše co se dá. Například kanalizace, je až osm metrů hluboko,“ dodal Seitl.