Počet nehod s účastí vozů dopravního podniku se po loňském poklesu způsobeném covidovou situací zvýšil na 715. „Více než třetina z nich je způsobena nedáním přednosti v jízdě. Nejčastěji jde o odbočování vlevo, kdy si řidiči osobních a jiných vozů nevšimnou souběžně jedoucí tramvaje a dochází ke střetům. Vzhledem k hmotnosti tramvaje pohybující se v desítkách tun a její brzdné dráze mohou mít tyto nehody vážné následky," sdělil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Příkladem srážky, kdy řidič auta odbočoval vlevo a nedal přednost tramvaji, je nehoda z ledna 2017 na Palackého třídě.

Srážka tramvaje a osobního auta na Palackého třídě v brněnském Králově Poli, nehoda z května loňského roku.
Víc nehod se šalinami v Brně a dva mrtví: největší problém je odbočení aut vlevo

Polovina havárií se stane v ranní a odpolední špičce, tedy mezi osmou a jedenáctou hodinou dopoledne a druhou a pátou hodinou odpoledne. Z hlediska měsíců ze statistik vychází nejhůře listopad s pětaosmdesáti nehodami. „V posledních deseti letech dojde na území města ročně k 2300 až 2800 dopravním nehodám, loňský rok patřil s číslem 2366 k těm lepším. Počty havárií i těžce či smrtelně zraněných tak byly pod dlouhodobým průměrem," vyčíslila brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Věří, že situaci pomůže zlepšit dostavba velkého městského okruhu na Tomkově náměstí a Žabovřeské. „Ulevíme tím nejen osobní a nákladní dopravě, ale přispějeme i k plynulejšímu provozu linek městské hromadné dopravy,“ přiblížila Vaňková.

V pátek odpoledne se u Lomnice na Brněnsku srazilo auto s protijedoucím autobusem.
Trefil autobus s cestujícími. Řidič osobáku skončil zraněný v nemocnici

Dopravní podnik plánuje letos v rámci své kampaně Brnem bezpečně přinášet témata, kterými bude na jednotlivé problémy poukazovat. V plánu jsou například akce pro veřejnost nebo mateřské školy, ale i testování různých bezpečnostních prvků ve vozech.