Prapor je oboustranný, sametový, ručně vyšívaný s dekorativními třásněmi. Zpracovávala jej brněnská firma. Rozměry jsou metr krát metr a půl. „V hlavici žerdi se nachází dutina, do které jsme umístili poselství budoucím generacím," řekl Havránek. Poselství tam bude v písemné i v elektronické podobě.

Lukáš Ticháček cestuje z Brna do Švýcarska.
Po Brně jezdí ve Ferrari, teď hází seno, aby měl kde přespat. Přečtěte si proč

Prapor vychází podle spoluautora Milana Vocílky z historicky doložených emblémů, které se používaly na vozech městské hromadné dopravy v Brně. „Pouze jsou inovované. Dali jsme tomu pevnou formu. Základem je znak města Brna, který je uprostřed emblému. Pod ním se nachází zlatá křídla orlice. Pod křídly jsou tři blesky, které symbolizují pokrok a elektrifikaci v té době. Nad městským znakem se klene hradební koruna. U nás má čtyři věže, které symbolizují čtyři druhy dopravy v Brně. Nad nimi rok zahájení městské hromadné dopravy v Brně a název firmy," vyjmenoval Vocílka.

Prapor požehnal Monsignore Václav Slouk při příležitosti 153. výročí městské hromadné dopravy v Brně na místě, odkud 17. srpna 1869 vyjela první koněspřežná tramvaj. „Podoba praporu vychází ze zanku města Brna a drží naše barvy," poukazuje tak na historii a provázanost města, jeho obyvatel a dopravce," uvedla primátorka Markéta Vaňková.