Dvě desítky informátorů dopravního podniku se pohybují od 5:00 do 21:00 v nejdůležitějších přestupních uzlech, tedy na hlavním nádraží, na České, Staré osadě a Mendlově náměstí. "Vysvětlují cestujícím trasy a rozdávají letáky. Jejich zkušenosti jsou spíš pozitivní, většina lidí už se o změnách informovala. Nyní ale chtějí podrobnější informace," uvedla Škrancová.

Někteří lidé se ale se změnami smiřují jen těžko, nejhůře možná obyvatelé Chrlic v jihovýchodní části Brna. Přišli totiž o přímé spojení s centrem města a musejí tak přestupovat buď na tramvaj v Komárově nebo jezdit z Chrlic vlakem.

Dopravní podnik posílil také informační telefonickou linku, která je zahlcena dotazy, starší lidé se chodí ptát osobně do informační kanceláře v Novobranské ulici. "Od Nového roku nám také pětkrát vzrostla návštěvnost webu," uvedla Škrancová.

Jelikož změny mohou vyvolat i neočekávané situace, bude mít dopravní podnik od příštího týdne ve všech linkách pracovníky dopravního průzkumu. "Podle jejich zjištění můžeme přijmout opatření. Kdyby byla někde situace opravdu kritická, můžeme změnu udělat okamžitě. Jinak může dojít k drobným úpravám, ale je potřeba provoz déle sledovat," doplnila Škrancová. Optimální doba na zhodnocení důsledků změn jsou podle ní tři měsíce.

ČTĚTE TAKÉ: Cestující: brněnský dopravní podnik z nás dělá blázny