Zlepšení dopravní obslužnosti území zařadili radní města na podzim mezi strategické projekty. Nyní schválili zpracovatele územní studie. „Tématu se chceme věnovat přednostně. V oblasti Brněnské přehrady se totiž postupně provádí dílčí projekty, ale chybí tam ucelený koncept,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Architekti z vybraného ateliéru mají vhodně upravit dopravu, navrhnout komfortnější parkování a příjezd z Přístavní ulice. Myslet musí také na chodce a cyklisty. Součástí návrhu má být vytvoření sítě stezek a tras pro pěší turistiku a vylepšení propojení tramvajové smyčky s Rakoveckou zátokou.

Podle jihomoravského koordinátora Besipu Pavla Čížka se musí úpravy v okolí přehrady provést takovým způsobem, aby zajistily větší bezpečnost provozu. „Musíme si uvědomit, že je tam obrovský pohyb cyklistů, pěších, hodně aut. V sezoně od jara do podzimu místo čelí obrovské zátěži,“ upozornil před časem Čížek.

Silnice přes Svratku

Náklady na vyhotovení studie jsou téměř devět set tisíc korun bez daně. První varianty mají autoři odevzdat v dubnu, finální podobu o dva měsíce později.

Návrh obsáhne území o rozloze 850 hektarů. Koncepčně vyjde ze zpracované územní studie Rekreační oblast Přehrada a nového územního plánu města. „Vybraný zhotovitel je s oblastí seznámený a už se jí věnoval v dříve zpracovávané dopravní studii, což ušetří čas potřebný pro zpracování,“ poznamenala Vaňková.

První dopravní úpravy v okolí nádrže začnou už v roce 2022. Stavbaři se zaměří na křižovatku Obvodové a Přístavní, přes níž většina řidičů k přehradě přijíždí. Rozšíří ji a osadí semafory.

Okolí přehrady v budoucnu zřejmě výrazně zasáhne i plánovaná silnice 43. Má vést nedaleko přístaviště a následně v blízkosti hráze nádrže překlenout řeku Svratku.