„Jel jsem ze Soběšic a potřeboval se dostat na Provazníkovu ulici. Před kruhovým objezdem na Lesné najednou všechno stálo a nikdo nevěděl kudy má jet,“ postěžoval si Krňávek.

Společnost brněnská komunikace tam právě včera začala opravovat povrch vozovky. „Jedná se o údržbu její obrusné vrstvy. Až do pátku bude uzavřená Seifertova ulice ve směru do centra. Řidiči tak musí jet po Okružní ulic a na Merhautovu se dostanou z výjezdu z Porgesovy ulice,“ uvedla mluvčí brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Po dobu oprav Seifertovou ulicí neprojede ani městská hromadná doprava. „Autobusy neobslouží zastávku Lesná – Nádraží ve směru do města. Pojedou podle objízdných tras. Zastávku Poliklinika – Lesná ve směru do Štefánikovy čtvrti obslouží pouze autobusy číslo 45 a 46. Pojedou však z opačného směru, než normálně,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Ve směru na Lesnou je zatím ulice průjezdná. „Na pět dní ji uzavřeme třetího října, kdy začneme opravovat tuto část komunikace. Objízdná trasa povede také po Porgesově ulici na třídu Generála Píky a zpět po Okružní ulici,“ vysvětlila Navrátilová.

Další komplikace v dopravě čeká na řidiče v brněnské Ostravské ulici. Ředitelství silnic a dálnic tam od pondělí opravuje povrch silnice. „Uzavřeli jsme úsek od Holzovy ulice až po Bělohorskou ulici ve směru do Brna. Dopravu vedeme obousměrně dvěma pruhy v původní jednosměrce na Vyškov. Komunikace zůstane uzavřená do 25. září, kdy začneme opravovat úsek od Bělohorské ulice po ulici Otakara Ševčíka. Dopravu při této rekonstrukci budeme řešit obdobně,“ uvedla Věra Hoderová z Ředitelství silnic a dálnic.

Brněnští řidiči si často stěžují na to, že o uzavírkách předem nevěděli. „Pořádně nevím, kde bych se o nich měl dozvědět. Kdybych o uzavírce Seifertovy ulice věděl, naplánoval bych si cestu úplně jinak,“ řekl Krňávěk.

Magistrát chce od příštího roku systém informování o brněnské dopravě změnit. „Plánujeme vytvořit na našich stránkách aplikaci, která bude upozorňovat na všechny uzavírky v Brně. Prozatím podobnou provozuje Ředitelství silnic a dálnic, ta však nezahrnuje veškeré uzavírky na území města,“ uvedl náměstek brněnského primátora Robert Kotzian. Aplikace by na stránkách brněnského magistrátu měla začít fungovat v březnu příštího roku. „To spustíme zatím neveřejný zkušební provoz. Do systému se musí zapojit všechny instituce, které mají na uzavírky komunikací vliv. Aktivně tak do něj budou zasahovat i radnice všech městských částí. V první fázi projektu chceme informovat jen o úplných uzavírkách, jakmile se systém osvědčí, přidáme i částečné uzavírky a další dopravní omezení. Plně funkční by pak systém mohl být ještě na jaře,“ upřesnil Kotzian.

Komplikovanou dopravní situace v Brně mnohdy musí řešit i policisté. „Na křižovatce ulic Milady Horákové a Koliště zasahujeme téměř každý den. Policisté tam řídí dopravu tak, aby nezůstávala křižovatka ucpaná. Dopravu v centru v současnosti nejvíce sužuje uzavírka Pionýrské ulice,“ uvedl policejní mluvčí Pavel Šváb. Opravy Pionýrské by měli skončit v září příštího roku.

Ve stejný čas by se měly řidičům otevřít i Královopolské tunely. Ministerstvo dopravy však minulý týden oznámilo, že pokud dostane do rozpočtu méně peněz, zbrzdí se i dostavba tunelů. Náměstek primátora Kotzian však slibuje, že se tak nestane. „Tunely dokončíme určitě už v září příštího roku. S touto akcí není možné čekat, také kvůli plánované rekonstrukci Minské ulice. Navíc Brnu by hrozil totální dopravní kolaps. Práce tak v termínu stihneme, pozdrží se maximálně některé platby,“ vysvětlil náměstek.

Omezení výstavby tunelů zpochybnil i Zdeněk Pánek z brněnského Ředitelství silnic a dálnic, které výstavbu zajišťuje. „Nic ještě není oficiálně schváleno. Ministerstvo stále ještě může peníze získat. Nyní nemám žádné informace o tom, že by se měly práce nějak zbrzdit,“ uvedl Pánek.