Ekologičtí aktivisté mají problém hlavně se zákonností povolení výjimky v úsecích mezi Pohořelice a Ivaní na pomezí Brněnska a Břeclavska a obchvatu Mikulova na Břeclavsku. „Podle nás úřady obě výjimky udělily nezákonně, protože všechny uváděné výhody se týkaly celé dálnice z Pohořelic do Mikulova, kdežto negativní zásah do biotopů jen dvou malých částí v délce sedmi kilometrů,“ řekl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Náměstek hejtmana pro územní plánování Martin Maleček je ale přesvědčený, že úřady postupovaly správně. „U podobných rozhodnutí je poměrně časté, že je různé spolky napadají u soudu. Jsem tak přesvědčený, že všechna povolení jsou v pořádku,“ komentoval Maleček.

Proti obvinění se brání také ministerstvo životního prostředí. „Podle nás je vše podle zákona,“ sdělila vzkázala ministerstva Dominika Pospíšilová.

Jednání aktivistů nechápe mikulovský starosta Rostislav Koštial. „Jsem v jádru ekologicky založený člověk, snažím se přírodu nepoškozovat, nicméně toto je brutální zásah do rozhodovacích pravomocí samospráv,“ sdělil Koštial.

O dobudování dálnice D52 z Pohořelic k rakouským hranicím se mluví už dvacet let. Termín začátku prací stanovilo ředitelství silnic a dálnic na rok 2019.

Dálnice D52
∙ Má spojit jižní Moravu s Vídní, hotový je zatím jen úsek mezi Brnem a Pohořelicemi.
∙ Ředitelství silnic a dálnic ji chce kompletně dostavět až po roce 2025.
∙ Plánované náklady na výstavbu zbývající části jsou osm miliard korun.

Chystaná modernizace třiapadesátky ze Znojma do Pohořelic se dotkne i úseku u Miroslavi, kde má vyrůst nová mimoúrovňová křižovatka.
Silnice smrti ze Znojma do Pohořelic se dočká oprav. Za tři miliardy