Předchozí
1 z 6
Další

Nákup parciálních trolejbusů

Parciální trolejbus v Brně, ilustrační foto.Parciální trolejbus v Brně, ilustrační foto.Zdroj: Ondřej KaloudO co jde: brněnský dopravce naváže na nákup dvacítky parciálních trolejbusů z letošního roku a bude se snažit najít v rozpočtu peníze pro nákup dalších dvaceti. Celkově by jich pak v Brně jezdilo padesát. „Parcialní trolejbusy jsou ekologické vozy, které na bateriový pohon ujedou minimálně deset kilometrů. Můžeme je využívat při výlukách nebo například jimi propojit linky 30 a 43," vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Náklady: Více než dvě stě milionů korun bez DPH

Známe přehled investic do tramvajových tratí v Brně v roce 2024.
Investice do tramvajových tratí v Brně: co opraví a postaví a jak to ovlivní MHD

Kompletace trolejbusů Mario

Trolejbus Mario už zkušebně jezdí brněnskými ulicemi. Je unikátní tím, že si jej smontoval Dopravní podnik města Brna.Trolejbus Mario už zkušebně jezdí brněnskými ulicemi. Je unikátní tím, že si jej smontoval Dopravní podnik města Brna.Zdroj: DPmBO co jde: vedení dopravního podniku má v plánu v příštím roce v dílnách v Komíně sestavit z dodaných součástek osm nových trolejbusů. „Vlastní kompletací ušetříme na jednom trolejbusu dva a půl milionu korun," dodal Havránek. Trolejbusy Mario jsou nízkopodlažní vozy o délce dvanácti metrů s celovozovou klimatizací.

Náklady: Bezmála dvaašedesát milionů korun bez DPH

Tramvaje Drak

Po Brně aktuálně jezdí devětadvacet tramvají Drak.Po Brně aktuálně jezdí devětadvacet tramvají Drak.Zdroj: Deník/Michal HrabalO co jde: rámcová smlouva umožňuje brněnskému dopravnímu podniku do konce příštího roku nakoupit součástky na dalších dvanáct tramvají, kterým se přezdívá Drak. Doposud jich pracovníci ústředních dílen dopravního podniku sestavili a uvedli do provozu devětadvacet. „V příštím roce přibude dalších šest a v roce 2025 poslední šestice," popsal technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Vítězslav Žůrek.

Náklady: Dvě stě deset milionů korun bez DPH

Po Brně aktuálně jezdí devětadvacet tramvají Drak.
Šaliny Drak v Brně přibývají. Všech čtyřicet bude v provozu do konce roku 2025

Nákup midibusů

Minibus Isuzu Novo Citi Life testuje v těchto dnech brněnský dopravní podnik.Minibus Isuzu Novo Citi Life testoval loni brněnský dopravní podnik.Zdroj: DPMBO co jde: nahradit již vyřazené minibusy Stratos a Dekstra chce vedení dopravního podniku v příštím roce desítkou nových midibusů. O rok později pak plánuje pořídit dalších deset. Tyto osmimetrové midibusy budou jezdit na linkách 62, 65, 68, 80, 211 a 302, kde nejsou potřeba standartní autobusy.

Náklady: Sto milionů korun bez DPH

Elektro seniorbusy

Seniorbus v Brně. Ilustrační foto.Seniorbus v Brně. Ilustrační foto.Zdroj: DENÍK/Attila RacekO co jde: dosluhující naftové seniorbusy nahradí v polovině příštího roku dva nové elektromobily. Ty budou sloužit k přepravě handicapovaných a seniorů starších sedmdesáti let. Elektromobily bude dopravce nabíjet ve vozovně Medlánky, kde je nabíjecí stanice.

Náklady: Více než dva a čtvrt milionu korun bez DPH

Seniorbus v Brně. Ilustrační foto.
Seniorbusy převezou ročně 32 tisíc lidí. Ve všední dny dopoledne nestíhají

Investice v lodní dopravě

Brněnská přehradaBrněnská přehradaZdroj: Deník/Attila RacekO co jde: po téměř pěti letech dokončí příští rok brněnský dopravce obnovu přístavních mol v Bystrci, která už nevyhovovala technickým požadavkům. Tato mola zajišťují noční stání a dobíjení všech sedmi lodí, které Dopravní podnik města Brna provozuje.

Náklady: Více než pět a půl milionů korun bez DPH