Konec vlaku potvrdila mluvčí drah Kateřina Šubová. „V novém jízdním řádu na rok 2014 již tyto vlaky nejsou plánované," sdělila mluvčí.

Zdůraznila přitom, že důvod zrušení spoje není malý zájem cestujících. „Důvodem jsou především plánované výluky a modernizace několika traťových úseků, které by narušily jízdu těchto vlaků," řekla. Komplikace by podle ní přinesly modernizace stanice v Ústí nad Orlicí a úseku mezi Běchovicemi a Úvaly na okraji Prahy.

Podle cestujících je ztráta vlaku, který mezi Brnem a Prahou nezastavuje a cestu zvládne za dvě hodiny a pětatřicet minut, škoda. „Vlaky jsou pohodlnější než autobusy a tento nebyl ani o tolik pomalejší," poznamenal Václav Svoboda.

Dráhy chtějí dopravu mezi Brnem nadále zajišťovat vlaky Eurocity. Pojedou v hodinovém intervalu a oproti D1 Expressu budou pomalejší jen o pět minut.