Videa na TikToku, která zobrazují čtyři nejčastější typy duševních poruch u dětí a mladistvých, vidělo přes dvě stě padesát tisíc uživatelů a spoty mají celkově přes milion čtyři sta zhlédnutí. „Stejnojmenný Instagramový profil zatím oslovil přes dvě stě čtyřicet tisíc uživatelů. Kampaň, kterou symbolizuje kámen na hlavě, pomáhá zvládnout mladistvým problémy v oblasti duševního zdraví,“ informovala mluvčí Krajského úřadu Jihomoravského kraje Alena Knotková.

Kampaň nazvaná Těžká hlava ukazuje dětem a studentům, že na duševní potíže nemusejí zůstat sami. Zdroj. Krajský úřad JmkKampaň nazvaná Těžká hlava ukazuje dětem a studentům, že na duševní potíže nemusejí zůstat sami. Zdroj. Krajský úřad JmkZdroj: Krajský úřad Jihomoravského krajeSoučástí kampaně je nový web ve formě rozcestníku na jednotlivá místa pomoci. „Duševní zdraví je jedním z prioritních témat vedení kraje, proto mu věnujeme nejen finanční podporu, ale snažíme se o větší osvětu. Dodnes však neexistoval v kraji ucelený portál, který by nabídl přehled jednotlivých organizací, které pomohou v nesnázích. Nejen dospívající, ale i učitelé nebo rodiče najdou pomoc snadněji. Zároveň obsahuje kontakty i na telefonickou odbornou linku, kam je možné se obracet v těch nejzávažnějších případech,” vysvětlila Jana Holomčík Leitnerová, která působí jako radní pro sociální a rodinnou politiku.

Takto vypadalo vánoční Brno.
Vánoční stromy v Brně: Zelný trh předčí náměstí Svobody. Nesrovnatelné, zaznívá

Komunikace však neprobíhá pouze v online prostoru. Ve všech okresních městech jsou vylepeny plakáty, kampaň oslovuje děti u škol, na zastávkách MHD a dalších místech, propagaci obstarají také školy. „Považujeme za důležité, aby se školní psychologové, výchovní poradci a další pracovníci ztotožnili s kampaní. Část žáků se totiž ostýchá řešit problémy s duševním zdravím, anonymní cesta podpory pro ně může být lehčím řešením,” poukázal radní pro školství Karel Jurka.

Zdroj: se souhlasem Jihomoravského kraje

Návrh krajského rozpočtu na rok 2024 počítá s tím, že se budou opětovně školám dofinancovávat zmíněné podpůrné profese. Náklady přitom mohou překročit částku třicet milionů korun za rok. Za kampaní Těžká hlava stojí Vzdělávací institut pro Moravu.

Kde mohou pomoci:

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Jak bude vypadat nové nádraží v Brně a jeho okolí? Podobu ukazuje velký model

Zdroj: Deník/Klára Hrbáčková