Díru v rozpočtu pomáhá pokrýt pomoc z městské kasy. Zastupitelé na posledním zasedání schválili kompenzaci 280 milionů, z toho 265 milionů za energie.

Dohromady už dopravní podnik získal z městského rozpočtu letos zhruba dvě a půl miliardy korun. Před koncem loňského roku odhadovali zástupci dopravce ztrátu za letošek přes čtyři sta milionů. „Podnik každý měsíc vyčísluje ztrátu. Z rozpočtu ji kompenzujeme,“ řekl už dříve radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Semafory v Brně, ilustrační foto
VIDEO: Řidiči dopravního podniku si stěžují na semafory v Brně, sepsali petici

Brněnský dopravní podnik navíc stále nemá dodavatele stlačeného zemního plynu pro své autobusy na příští rok. Do prvního výběrového řízení se žádná firma nepřihlásila, druhé zatím neskončilo. „Změnili jsme podmínky. Původně jsme soutěžili dodavatele na dva roky, nyní už pouze na příští rok,“ zmínil Havránek.

Dopravce má celkem tři sta autobusů, zhruba 160 je na plyn. „Ještě nedávno to byla významná alternativa za naftu. Městu a dopravnímu podniku plyn přinesl úspory stovky milionů korun,“ poznamenal generální ředitel.

Do budoucna už plyn podle něj nebude taková komodita jako před válkou na Ukrajině. Nejen cenou, ale především dostupností. „Musíme se nové situaci co nejdříve přizpůsobit. Prověřujeme možnost využití bioplynu,“ uvedl Havránek.

Brněnský dopravní podnik odstartoval kampaň  #JezdiMHD.
Nová kampaň v Brně: MHD je třikrát levnější než autem, tvrdí dopravní podnik

Nastínil, že variantou jsou naftové autobusy. O víkendech využívají v provozu hlavně tento typ. Dopravní podnik se snaží také vytipovat další trasy pro trolejbusy. „Elektrická energie, i když bude drahá, bude dostupná. Plyn zřejmě v budoucnu nebude,“ sdělil generální ředitel.

Dopravní podnik už v minulých měsících mírně upravoval jízdní řády. Změna cen jízdného ale podle představitelů města v současné době nehrozí.