Podobným autům se to přitom povede málokdy. „Snazší je získat všechny potřebné papíry pro elektromobily, které jsou přestavěné z jiných vozů. Ale my jsme auto postavili jako výrobci,“ vysvětluje Jaromír Marušinec z Vysokého učení technického.

Auto má díky Marušincovi a jeho týmu i zcela výjimečný technický průkaz. Jako jediný se totiž může pochlubit tovární značkou VUT.
Od prvního nápadu po první oficiální jízdu to konstruktérům trvalo dva roky. Své síly a znalosti při práci spojili odborníci z několika brněnských fakult.

Auto má nyní se státní poznávací značkou najeto přibližně šest set kilometrů a dojelo už i z Brna do Prahy a zpět. „V České republice je už přes sto šedesát míst, kde je možné takové elektromobily nabíjet. A přibývají další, takže není problém s autem někam vyrazit,“ říká Marušinec.

V těchto dnech však Superbel na silnicích nikdo nepotká. „Bohužel do nás při jedné jízdě na křižovatce u Ronda zezadu narazila jedna řidička, takže auto musíme opravit. Věřím však, že brzy opět vyjedeme,“ doufá Marušinec.