Ta má vést od Poysbrunnu k hranicím, kde se napojí na plánovanou silnici R52. Upozornil na to Petr Firbas ze sdružení Občané za ochranu kvality bydlení v Brně-Kníničkách, Rozdrojovicích a Jinačovicích.

Firbasovi vadí, že jihomoravský hejtman Michal Hašek přesto tvrdí, že stavba je prioritou a intenzivně pokračuje. „Je to jen politická propagace,“ míní Firbas.

Vedení Jihomoravského kraje ovšem trvá na tom, že dohoda mezi českou a rakouskou stranou platí. „Ze setkání s dolnorakouským hejtmanem vyplývá, že stavba dálnice A5 na nové spojnici Brna a Vídně je prioritou pro obě strany. O žádném zastavení stavby nevím,“ namítl krajský radní David Macek.

Stavbu nové spojnice Brna a Vídně může zkomplikovat i nový územní plán kraje. Některé jeho části jsou totiž podle Firbase napadnutelné u soudu. „Zásady územního rozvoje kraje musí posoudit všechny varianty vedení trasy. Krajský územní plán ale počítá jen s variantou cesty vedoucí přes Mikulov. Trasu přes Břeclav dostatečně neposuzuje,“ uvedl Firbas. Dodal, že už v roce 2009 zrušil Nejvyšší správní soud ze stejných důvodů územní plán Břeclavska.

Radní Macek tvrdí, že rozhodnutí vést trasu přes Mikulov je definitivní a není třeba ho v územním plánu kraje zpochybňovat. „Naopak je třeba zásady krajského územního rozvoje urychleně schválit. Aby se stavba silnice R52 mohla vrátit i do územního plánu obce Perná, který Nejvyšší správní soud napadl,“ řekl Macek.

KLÁRA ŽÍDKOVÁ