Potvrzuje to i výsledek průzkumu společnosti Veletrhy Brno, ve kterém devětašedesát procent vystavovatelů deklarovalo, že pro ně virtuální akce nejsou zajímavé. "Potkáváme se s novými i našimi dlouholetými zákazníky na jedné straně, ale také dodavateli a výrobci stávajícími a novými na straně druhé," přiblížil důležitost osobního kontaktu Charvát.

Cílem průzkumu bylo zodpovězení otázky, jaký potenciál budou mít veletrhy v postcovidové době. Zapojilo se 768 vystavovatelských firem z České republiky i ze zahraničí. "Pandemická opatření zakázala osobní kontakty, což všichni postrádáme. Průzkum potvrzuje, že firmy osobní setkání pro rozvoj podnikání potřebují a chtějí proto nadále využívat veletrhy," komentoval generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

Skoro šedesát procent respondentů uvedlo, že veletrhy vnímají jako velmi důležitý obchodní nástroj pro své podnikání, s účastí na veletrhu počítá skoro osmdesát procent dotázaných firem. "Právě skutečnost, že se veletrhy nyní nemohou konat, zvýšily jejich hodnotu v marketingové a obchodní strategii firem. Znatelně pociťují ztrátu kontaktů a nových obchodních příležitostí, které se na veletrhu rodí," zmínil mluvčí brněnských veletrhů Jaroslav Bílek.