Zástupci Odboru dopravy brněnského magistrátu připravili analýzu křížení všech brněnských cyklotras. Díky ní bylo místa vhodná pro podjezdy možné vytipovat. „Podjezd pod Veslařskou usnadní křížení cyklotrasy v blízkosti Jundrovského mostu a areálu Hroch. Studie prověřovala několik variant a jako nejlepší se jeví podjezd pod mostem. Ten čeká rekonstrukce, a tak je možné oba záměry koordinovat. Pod mostem projdou pěší i projedou cyklisté,“ sdělil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Pěšky i na kole překlenou Brňané podjezd u Anthroposu. „Aby bylo finální řešení maximálně citlivé a nenarušovalo vzájemné vazby ve významném brněnském parku, konzultovali jsme tento záměr při zpracování s Kanceláří architekta města Brna,“ pokračoval Kratochvíl. Kromě toho připravuje vedení města cyklopodjezd v Křenové ulici.

Oba projekty jsou aktuálně ve fázi investičních záměrů, vyjít by měly na pětatřicet milionů korun. Kde v Brně se cyklopodjezdy nacházejí, si zájemci v současné době vyčtou z interaktivní mapy. Ta přibližuje, které jsou hotové, v přípravě nebo kde jejich výstavba naopak není možná.

Například v brněnské Hladíkově ulici zjednodušuje cyklopodjezd nebezpečné přejíždění přes silnici již přes rok. Podle krajského koordinátora Besipu Pavla Čížka je pro bezpečnost zásadní vyvést dopravu mimo frekventované uzly a propojit cyklostezky, aby na sebe navazovaly. „Mám pocit, že podjezd byla jediná možná varianta,“ uvedl před časem dopravní expert.