Podle zastupitele pro rozvoj městské části Vojtěcha Mencla se plán nakonec ukázal jako příliš komplikovaný. „Problémy s přestavbou, která by umožnila využívat přístřešek jako kavárnu, byly neúměrné k výsledku. Rozhodli jsme se tedy pro skromnější variantu. Ta ale ctí původní architektonický návrh," sdělil Mencl.

Zastávka v Údolní
- zastávku v roce 1926 navrhlarchitekt Oskar Pořískajako čekárnu pouliční dráhy
- fungovaly v ní iveřejné záchody v podzemí;ty jsou ale od osmdesátých let zavřené a zastávka chátrá
- v roce 2011 ji v projektu Městské zásahy navrhl ateliér RAWpřeměnit na kavárnu,k plánu se v roce 2012 přihlásila městská část Brno-střed

Největší problém zastávky podle něj je, že stojí daleko od přívodu potřebných sítí. „Nej-sou v nejbližším okolí. Vodu je třeba přivést od rohu Gorkého a Jiráskovy ulice přes velkou část parku. Stejně tak tam chybí přípojka na kanalizaci," poznamenal Mencl.

Podle Brňanů je škoda, že od plánu zřídit kavárnu město upouští. „Viděl jsem obrázky, jak měla vypadat. Moc se mi projekt líbil, bylo to něco neobvyklého. Myslím, že bych tam klidně poseděl i déle, než jen při čekání na tramvaj," řekl Lubomír Bartoš.

Přeměnit funkcionalistickou památku autora Oskara Pořísky v kavárnu byl v roce 2011 nápad architektů ateliéru RAW. „Je to jedna z prvních funkcionalistických staveb ve městě, ale lidé v ní netráví příliš času. Rozhodli jsme se je do ní přilákat. Vymysleli jsme proto kavárnu Tram Café," vysvětlil dříve architekt Tomáš Rusín. Včera byl v zahraničí a k rozhodnutí radnice se nevyjádřil. Jisté je, že i pouhou rekonstrukci dostane jeho ateliér na starost.

Opravy chce radnice stihnout ještě letos. Cenu určí až projekt. Má být výrazně nižší, než za přestavbu na kavárnu. Ta byla 2,7 milionu korun.

Podle místostarosty Brna-středu Pavla Sázavského se Brňané kavárny možná někdy dočkají. „Chystají se opravy Údolní. Při nich jde vodu a kanalizaci přitáhnout k zastávce. Dostavba pak nebude problém," myslí si Sázavský.