Sdružení obrany spotřebitelů, zkráceně SOS, je bezplatná poradna. Její poradci vám pomohou, pokud si nevíte rady s vadným výrobkem, reklamací, jestli si nejste jisti, zda po vás váš lékař nechce peníze, na které nemá nárok a podobně. Mezi nejbizarnější případy, které se v SOS řešily, patří stížnost paní, které nedali na občanský průkaz otisk palce. „Nebo obavy ženy, která si koupila „dětskou chůvičku“ a když zjistila, že stejný Babyset má i její soused, měla strach, že jí soused začne špehovat,“ uvedla Mazalová.

Nejvíc dotazů se týká reklamací elektroniky, bankovních poplatků, půjček a spotřebitelských úvěrů.

SOS řeší také přihraniční spory – to znamená, že pokud si koupíte například na dovolené v Itálii televizi a ta vám pak přestane hrát, SOS vám pomůže s reklamací.

Sos dále připravuje semináře a odborné kurzy pro podnikatele – živnostníky, které končí vydáním osvědčení SOS. Pokud podnikatel ukončí tento seminář, obdrží značku SAOP, která je označením kvality a poctivosti.

Více se dozvíte na stránkách: http://www.spotrebitele.info/brno/