Brněnský deník Rovnost to zjistil od mluvčí kraje Denisy Kapitančikové. „Na podatelnu krajského úřadu jsme dostali podnět osoby zastoupené advokátem k prověření obsahu reklamy dle zákona o regulaci reklamy a k nařízení zvláštního opatření," řekla mluvčí.

Regulací reklamy se zabývá krajský živnostenský úřad, který pod krajský úřad spadá. A ten právě proto nebude podnět řešit. „Kvůli možným pochybnostem o nepodjatosti oprávněných úředníků jsme dali podnět na ministerstvo průmyslu a obchodu, aby věc delegovalo jinému příslušnému úřadu," uvedla Kapitančiková.

Billboardy, které se Haškovi nelíbí se objevily tento týden u dálnice D1 u Brna. Je na nich černá silueta a vedle ní nápisy kecal, lenoch, nevěrník. Na jedné reklamní ploše je místo siluety Haškův obličej.

Hejtman zdůraznil, že právník má v postupu proti autorům dehonestujících billboardů volnou ruku. „Podnikám je jako soukromá osoba. Proto veškeré úvahy nechávám na právním zástupci. On teď činí veškeré dovolené právní kroky," řekl Hašek.

Kampaň je podle něho výrazem zoufalství politických protivníků. „Považuji ji za nesmírné svinstvo a špinavost. A proti tomu se už z principu musí člověk bránit," uvedl hejtman.

Kdo mohl s billboardy přijít, neodhadoval. „Věnuji se vedení kraje a asociace krajů a nenechám se tím pohltit," zdůraznil.