„V ústředních dílnách dopravního podniku dělníci revidují brzdy, převodovky nebo elektrickou část a vůz získá nový lak i dřevěné opláštění," uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Prvním a mnohdy nejtěžším úkolem při opravách starých vozů je získat jejich technické výkresy, které slouží jako návod a opora pro zaměstnance dílen. „Snažíme co nejvíce přiblížit původní podobě vozů. Jedním z nejnáročnějších úkolů je vyrobit nové věci tak, aby vypadaly jako staré a zároveň byly funkční. Musíme dávat pozor na takové detaily, jako jsou stejný barevný odstín laku, stejný druh dřeva, povrchová úprava. Vycházíme z dobových fotografií,“ vysvětlil vedoucí programu retrovozů Jiří Černý.

Práce na vozu, kterému lidé neřeknou jinak než Dřevák, skončí ještě na jaře. Kdy jej lidé v novém kabátě uvidí, zatím není jasné. „Jedna věc je současná situace s výskytem koronaviru, druhá jsou opatření, která budeme muset přijmout na snížení obrovských ztrát, které nám v jejím důsledku vznikají. Vše budeme konzultovat s vedením města,“ přiblížil generální ředitel podniku Miloš Havránek.

Vůz číslo 107 je ze všech historických vozidel nejvytíženější, za rok najede asi dva tisíce kilometrů. Kromě linky H4, jejíž trasa tvoří okruh centrem města, bývá k vidění na akcích jako jsou Dopravní nostalgie nebo dny otevřených dveří Dopravního podniku města Brna.