Nebylo tomu tak vždy. Husova ulice kdysi končila před Denisovými sady, do kterých se vstupovalo kovanou bránou a dolů vedly jen pěší cesty. Park založil roku 1815, na místě stržených hradeb, moravský místodržitel Antonín Bedřich Mitrovský. Původně se rozkládal až k domům v Kopečné ulici. Součástí parku byla i křížová cesta se čtrnácti zastaveními. Do současnosti se dochovalo pouze jediné v biskupské zahradě.

Na druhé straně dnešní Husovy ulice ve směru od Nových sadů byla Skalní ulička. „Lemovaly ji povětšinou jednoduché patrové domky. Vždy, když na Brno táhlo nepřátelské vojsko, tak stavby za hradbami byly na řadě jako první,“ řekla historička Milena Flodrová.

Přestože doprava byla kdysi mnohem řidší, tak už ve dvacátých letech dvacátého století docházelo v Brně k zácpám. A to šlo pouze o provoz vozový, nikoli automobilový. „Už v roce 1924 proto architekt Václav Roštlapil navrhoval propojit Husovu ulici směrem k nádraží. Tato spojnice měla vést přes Pekařskou ulici ve spodní části svahu,“ konstatovala historička umění Martina Straková.

Další úvahy se stále více zaobíraly myšlenkou prodloužit Husovu ulici plynule dolů k nádraží přes Denisovy sady. K tomuto záměru došlo v letech 1939 až 1941. „Němci se chtěli ukázat. Investovali deset milionů říšských marek do opravy Špilberku a prodloužení Husovy ulice přes park,“ řekl brněnský pamětník Radovan Poděl.

Jak se uvádí v knize 100 let elektrické pouliční dráhy v Brně, nové spojení centra s hlavním nádražím bylo výhodné, jenže problém představoval příliš prudký spád. Nový úsek se tak stal prověrkou pro brzdy tramvají.

„Krátce po otevření se tam stala nehoda. Tramvaji selhaly brzdy. Řidička vyskočila, tramvaj s lidmi vykolejila a narazila do zdi tam, jak je na Nových sadech Malá Amerika,“ dodal Poděl.

Nová silnice porušila jednotu Denisových sadů. Rozdělila park na dvě části. A Skalní ulička s patrovými domy zmizela úplně.

Musela ustoupit hustému provozu první poloviny dvacátého století. Tomu provozu, který nyní vnímáme jako zlatý věk, kdy ve městě měli ještě jeho obyvatelé přednost před auty.