O hlídané parkoviště v líšeňské Podruhově ulici lidé možná brzy přijdou. Radnice jeho provozovateli vypověděla nájemní smlouvu a on se proti tomu brání.

Parkoviště ale na místě chtějí obě strany, jen každá jinak. Konec nájmu se nynějšímu provozovateli parkoviště firmě D-profil nelíbí a organizuje proti tomu petici. Podepsaly ji už stovky lidí.

Výpověď dostal provozovatel Tomáš Drdla začátkem dubna. V Podruhově ulici, kde nabízí asi dvě stě parkovacích míst, má opustit do konce června. „Oficiální důvod je nedostatek míst k parkování v okolí. K čemu ale budou, když současná v okolí stále nejsou obsazená?" zeptal se řečnicky provozovatel. Petici proti rozhodnutí podepsalo na internetu i do fyzických podpisových archů téměř pět stovek lidí.

50
parkovacích míst pro auta nabízí současné parkoviště Tomáše Drdly v Podruhově ulici v Líšni. V běžný den se podle něj naplní přibližně ze sedmdesáti až osmdesáti procent. Dalších dvacet míst nabízí pro motorky.

Vedení Líšně vidí situaci jinak. „V devadesátých letech to byly veřejné parkovací plochy, protože jsme nepotřebovali tolik míst. Jenže dnes máme přetlak aut," vysvětlil místostarosta Miloš Freiberg.

Na veřejné debatě s obyvateli nedalekých ulic Elplovy a Zikovy se dozvěděl, že chtějí více parkovacích míst, ale současně nepřijít o žádné zelené plochy další případnou výstavbou.

Podle místostarosty navíc na řadě z parkovacích ploch není možné nechat auto legálně. „Třeba v Elplově ulici nelze zaparkovat podélně, protože tím řidič nedodrží průjezdnou šířku," sdělil Freiberg.

Městská policie ovšem lokalitu nevnímá jako příliš problémové místo z hlediska parkování. „Průměrně tam máme asi dvacet parkovacích přestupků ročně. Na některé nás upozorňují sami obyvatelé, kterým vadí, když někdo stojí na trávníku," popsal mluvčí městské policie Pavel Šoba.

Někteří obyvatelé Líšně soukromého provozovatele parkoviště podporují. „Okolní parkoviště jsou stále poloprázdná, tak není důvod rušit to hlídané," uvedla v komentáři jedna ze signatářek petice Šárka Hynková.

Hlídaný areál se podle jeho provozovatele nebojí lidé využívat, protože je tak jejich auto v bezpečí. „Přibližně jednou za dva měsíce po nás policie chce záznamy z bezpečnostních kamer. Kvůli vykradeným autům mimo náš areál," zmínil Drdla.

Zvýšit bezpečí i atraktivitu parkovací plochy chce ale i radnic, a to pořízením nových výkonnějších lamp. Instalovat osvětlení plánuje městská část ještě letos. „Nyní řešíme i kamerový systém v Líšni, takže také toto místo by mohly mít na dohled," nastínil místostarosta. Náklady na pořízení silnějšího osvětlení a kamer Freiberg v současnosti nedokázal určit.

Zároveň dodal, že hlídané parkoviště považuje za užitečnou službu. „Nabídli jsme provozovateli přesun na nedaleké zadní parkoviště. Jeho odpověď jsme oficiální cestou nezískali," uvedl Freiberg.

Pro Drdlu nepřichází přesun v úvahu. „Stálo by to asi dvě stě až dvě stě padesát tisíc korun. Taková cena je pro nás likvidační," zhodnotil provozovatel.

Vystoupit proti chce na jednání zastupitelstva 26. května. „Při té příležitosti předám i petici," dodal Drdla.