Proslov, přestřihnutí slavnostní stuhy a prohlídka křižovatky. Tak vypadalo otevření dopravní stavby za dvě a půl miliardy korun. Představitelé města a stavební společnosti ji ve čtvrtek o půl jedenácté otevřeli Brnu. Podle primátora by měla ulehčit městu od stovek aut.

Konec dopravních omezení, rychlejší a plynulejší doprava i zmírnění provozu v centru Brna. Přání brněnských řidičů se mohou začít od tohoto čtvrtka plnit. Během odpoledne se totiž po třech a půl letech znovu otevřela běžnému provozu nová mimoúrovňová křižovatka Hlinky.

„Je to zlepšení, které se projeví na celém velkém městském okruhu. Hlinky by také měly ochránit jádro města od tranzitní dopravy, která středem jen projížděla,“ prohlásil vedoucí technického úseku brněnského magistrátu Josef Gogela.

Stavba za téměř dvě a půl miliardy korun by měla ulevit hlavně dopravě na jihu a západě Brna. „Pro obyvatele Bystrce, Komína či Jundrova to bude určitě dobré. Radovat se mohou i lidé z Nového Lískovce, kterým skončí časté objížďky,“ uvedl Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu.

Dopravní expert však nevidí Hlinky jen v dobrém světle. Kromě toho, že se prý dopravní problémy jen přesunou do jiných úseků, se mu nelíbí ani stavba jako taková.

„Je příliš monstrózní a do takové části města nepatří. Není to architektonická ozdoba, hodila by se spíš někam na dálnici,“ řekl Skládaný.

Řidiči se však na novou křižovatku těší. Mnohým z nich ušetří cenné minuty, které prostáli v kolonách na semaforech. „Každý den jezdím ráno z Kohoutovic do práce. Doufám, že díky Hlinkám budu v centru o něco dřív,“ tvrdí například Milan Procházka.

Hlinky však nebudou sloužit jen motoristům. Na silnicích se našlo i místo pro cyklistické pruhy a nových komunikací bude využívat i hromadná doprava.

Více ZDE