Podle Hollana není rezidentní parkování hlavním důvodem primátorovy výzvy. „Připadá mi pouze jako téma k odvedení pozornosti,“ uvedl.

Za hlavní důvod Vokřálovy výzvy považuje svůj názor na budoucí umístění brněnského nádraží. „Odsun nádraží prosazovaný hnutím ANO přinese Brnu obří dopravní komplikace. Stali bychom se prvním městem na světě, které své dopravní problémy vyřeší tím, že si dopravu v Brně výrazně zhorší a u toho se bude tvářit, že pak už to konečně vyřeší,“ řekl náměstek.

O budoucnosti nádraží i Hollanovo setrvání v odboru dopravy diskutovali radní celé odpoledne. „Podařilo se prosadit změnu usnesení, podle kterého doporučíme na úterním zastupitelstvu variantu Řeka s nutnou podmínkou zahájení stavby Severojižního kolejového diametru,“ přiblížil v pondělí odpoledne náměstek primátora Petr Hladík.

Brněnská koalice díky tomu zůstává v původním složení. „Jsem přesvědčený, že koalice bude fungovat nadále,“ potvrdil v pondělí večer náměstek primátora Richard Mrázek. Náměstek primátora Martin Ander ze Strany Zelených, který kvůli podezření pro porušení koaliční smlouvy dohodovací jednání vyvolal, se v pondělí nevyjádřil. 

O budoucnosti odboru dopravy však radní budou jednat i nadále. „Hlavy zchladly a diskutovalo se věcně. Na základě toho si myslím, že dojdeme k dobrému řešení pro město. Do konce tohoto týdne by mělo být jasno,“ dodal náměstek Hladík.

Podle politologa Stanislava Balíka je pravděpodobné, že koalice do komunálních voleb vydrží. „Velkou roli hrají emoce a jednání jsou pak nevyzpytatelná. Myslím ale, že koaliční partneři jsou natolik rozumní, aby před volbami neukazovali, že nejsou schopní se domluvit,“ komentoval.

K pokračujícím jednáním o vedení odboru dopravy se už v pondělí večer náměstek Matěj Hollan ani primátor Petr Vokřál nevyjádřili.

Vokřál vyzval o víkendu Matěje Hollana, aby se vzdal postu náměstka pro dopravu. Rezort dopravy podle něj nefunguje od Hollanova nástupu do funkce. „Důvodem výzvy je třeba přešlapování na místě u rezidentního parkování. Problém je ale i u dalších dopravních projektů,“ vysvětlil Vokřál. 

Podle politologa Lubomíra Kopečka se může stát, že Žít Brno z koalice úplně zmizí. „Nedokáži si představit, že by mohli představitelé stran dále fungovat dohromady poté, co primátor proti jednomu z nich takto veřejně vystoupí,“ komentoval Kopeček.

Roztržku mezi náměstkem pro dopravu a primátorem vnímá třeba brněnský zastupitel za TOP 09 Petr Kunc jako zbytečnou. „Půl roku před komunálními volbami je to nesmysl. Osudem odboru dopravy bych se zabýval až po volbách,“ komentoval politické dění ve městě Kunc.

Ani podle Kunce není hlavním důvodem primátorovy výzvy rezidentní parkování. „Důležitější podle mě je, že stojí další projektová dokumentace Velkého městského okruhu,“ řekl.

Primátorova nedělní výzva překvapila opozičního zastupitele a sociálního demokrata Olivera Pospíšila. „Myslel jsem si, že primátor udělá maximum ústupků pro to, aby koalici po zbytek volebního období udržel. Takové prohlášení zveřejněné na Facebooku v neděli večer před dalším jednáním jen poukazuje na to, že se v koalici děje něco zásadnějšího,“ zmínil.